دستگیری کلاهبرداران سایت‌های فروش لوازم دست دوم

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری ۲ کلاهبرداری که از طریق سایت‌های فروش لوازم دست دوم اقدام به ۱۰ فقره کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: درپی ارجاع چند پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌های دیوار و شیپور به پلیس فتا استان البرز، بررسی ویژه و دقیق موضوع در دستورکار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که کلاهبرداران با انتشار آگهی‌های فروش لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر شهروندان را ترغیب به ارسال بیعانه برای خرید می‌کردند و با ارسال شماره حساب یکی از فروشندگان لوازم خانگی در ازای ارسال وجه اقدام به خرید لوازم خانگی به صورت غیر حضوری می‌کردند.
رئیس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد: علیرغم اینکه متهمان پس از دریافت لوازم خانگی در چندین نقطه از شهر‌های کرج و تهران آن‌ها را برای شناسایی نشدن  به یکی از شهر‌های شرقی تهران منتقل می‌کردند، اما با انجام اقدامات اطلاعاتی و گسترده  ۲ نفر در این زمینه دستگیر و ۱۰ مالباخته شناسایی شدند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: برابر بررسی‌های صورت گرفته ارزش کلاهبرداری کشف شده تاکنون حدود ۵ میلیارد ریال است.
سرهنگ جلیلیان در پایان از کاربران اینترنتی درخواست کرد: در صورت خرید غیرحضوری به هیچ وجه قبل از تحویل کالا اقدام به ارسال مبالغی تحت عنوان بیعانه و سایر موضوعات نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.