فاز سه کارخانه سیمان دورود پلمب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست دورود گفت: به دلیل بی‌توجهی به اخطارها و ادامه آلایندگی و تهدید علیه بهداشت عمومی، فاز سه کارخانه سیمان دورود پلمب شد.

کوروش لشنی روز دوشنبه اظهار کرد: این کارخانه به دلیل نقص فنی و بی‌توجهی به اخطارهای صورت گرفته و پس از یک فرصت زمانی تعیین شده پلمب شد.

وی افزود: همچنین در این مدت مشکلات شدید آلودگی هوای را برطرف نکرده و موجب ادامه روند تهدید علیه بهداشت عمومی شده بود.

وی اضافه کرد: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۱ قانون هوای پاک و ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و با دستور دادستان شهرستان دورود بطور قطعی و تا رفع کامل آلودگی، پلمب شد.

لشنی بیان کرد: در ماه گذشته یکبار دیگر پلمب و توقف فعالیت کارخانه در دستور کار قرار گرفت اما با قول و تعهد شفاهی و اخلاقی مدیرعامل کارخانه، این امر تعلیق شد.

وی ادامه داد: اما بعلت عدم انجام قول متولیان این‌بار پلمب فاز ۳ کارخانه قطعی است و ادامه فعالیت آن منوط به تأیید آزمایشگاهی معتمد، در مدار قرار گرفتن سیستم پایش آنلاین و اجرای جدول زمانی برای ایجاد فیلتراسیون کارآمد و رفع کامل آلودگی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دورود از فعالیت فاز یک و ۲ این کارخانه خبر داد و یادآور شد: پلمب اعمال شده را برای فاز سه کارخانه که بعلت عدم کارایی فیلتراسیون فعلی و نقص فنی که موجب تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان شده بود، اعلام نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.