از برداشت سیب زمینی در مرودشت تا تولید گلنار فارسی در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت سیب زمینی در سطح ۱۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که نسبت به پارسال افزایش ۲ برابری داشته است.

 او با بیان اینکه ارقام کشت شده شامل جیلی، کلمبا و سیلوانیا است، افزود: سیب زمینی در شهرستان، در آبان ماه کشت شده و در نیمه خرداد ماه برداشت، آغاز شده است.

 امیریان تصریح کرد: میانگین تولید ۴۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود ۶ هزار و ۸۰۰ تن سیب زمینی، برداشت و روانه بازار شود.

 

سیب زمینی

تولید گلنار فارسی در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: برداشت گلنار فارسی در این شهرستان شروع شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

 غلامعباس زارعی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاه دارویی در شهرستان ارسنجان ۱۴ هکتار است، اظهار کرد: برداشت گلنار فارسی در این شهرستان از اواسط اردبیهشت ماه شروع شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

 او تصریح کرد: درخت گلنار همان درخت انار جنس نر است که گل‌های آن گلبرگ‌های زیادی دارند، اما تولید میوه نمی‌کند.

 این مقام مسئول اضافه کرد: متوسط عملکرد گل خشک در هر هکتار حدود هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود ۱۳ تن گلبرگ در ارسنجان تولید شود.

گلنار فارسی

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: سازگاری با اقلیم شهرستان، نیاز آبی کم، مقاومت به آفات و بیماری ها، زودبازدهی، عمر انباری بالا و درآمد قابل توجیه اقتصادی از مزایای کاشت این گیاه دارویی است.

زارعی فر ادامه داد: گلنار فارسی بومی ایران بوده که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی برای درمان کک و مک صورت، التهاب و خارش‌های شدید پوستی، جوش و برفک دهان، تنظیم قند خون و استحکام لثه و دندان کاربرد دارد.

او، نبود دستگاه‌های خشک کننده و مکان مناسب نگهداری گل‌های برداشت شده، نبود صنایع تبدیلی، نوسان قیمت و فروش مستقیم محصول را از مشکلات عمده تولیدکنندگان گیاهان دارویی از جمله گلنار فارسی در این شهرستان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار