اعزام ۶۲۰۰ نفر از زنجان به اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور

معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان گفت: برنامه ریزی لازم برای اعزام ۶ هزار و ۲۹۳ نفر از این استان به اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور انجام شده است.

محسن سهندی معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان روز سه‌شنبه در ستاد راهیان نور استان گفت: اهمیت راهیان نور بر همگان واضح و مبرهن است و به فرموده رهبر معظم انقلاب راهیان نور یک عملیات مهم فرهنگی است که تاثیرات زیادی روی قشر جوان و نوجوان دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام علاقه مندان به اردوهای راهیان نور غرب و جنوب اظهار کرد: در این اردوها از یک منظر عملیات فرهنگی و از منظری دیگر مصادیق گردشگری فرهنگی مورد توجه است.

سهندی با بیان اینکه افتتاحیه راهیان نور از اردیبهشت آغاز شده، اضافه کرد: این اعزام ها یک برنامه متمرکز کشوری است و در آن حضور آحاد مردم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه اقشار مختلف برای این اردوها پیش‌بینی شده است، یادآور شد: امیدواریم مانند سال های گذشته شاهد همکاری خوب دستگاه‌های مرتبط در برگزاری این اردوها باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برپایی کاروان‌های راهیان نور ادامه همان جنگ است، اما به شکل فرهنگی، تصریح کرد: راهیان نور فرصتی برای تجدید پیمان با شهداست.

سید شمس‌الدین موسوی با بیان اینکه راهیان نور بهترین فرصت برای آشنایی جوانان و نوجوانان برای شناخت و الگوگیری از رزمندگان است، عنوان کرد: مدیران و مسئولان استانی باید از این اقدام فرهنگی پشتیبانی کنند و آن را یک سرمایه‌گذاری فرهنگی بدانند.

وی به سهمیه استان به حوزه اعزام راهیان نور اشاره کرد و گفت در قالب راهیان نور جنوب کشور چهار هزار و ۶۳۴ نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند و در ایام تابستان نیز در قالب اردوهای عمومی خانوادگی، دانش‌آموزی و دانشجویی اعزام به این مناطق را خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.