ورود بی سابقه نیروی دریایی ایران به حیات خلوت آمریکا

ورود ناوگروه نیروی دریایی ارتش به حیات خلوت امریکایی‌ها در امریکای لاتین و اقیانوس آرام در تاریخ بی سابقه بود.

دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آیین قدردانی از اعضای مازندرانی ناوگروه ۸۶ در دانشگاه دریایی نوشهر گفت: ورود ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حیات خلوت امریکایی‌ها در امریکای لاتین و اقیانوس آرام در تاریخ ایران بی سابقه بود.

او با بیان اینکه نیروی دریایی با این اقدام توانایی خود را در مدیریت و اجرا به دشمنان نشان داد، افزود: حرکت در اقیانوس‌های جهان و درای‌های دورافتاده، اراده و همت بلندی می‌خواست که جوانان نیروی دریایی نشان دادند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، حضور در دریا‌ها را قدرت آفرین دانست و ادامه داد: ایران کریدور ترانزیتی جهان است و حضور ما در دریا بسیار ضروری است.

دریادار کاویانی گفت: همه تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی ارتش اکنون در داخل تولید می‌شود که افتخاری برای نظام اسلامی است.

او خواستار حمایت بیشتر دولت و مجلس از حرکت این ناوگروه شد و افزود: ایران ما پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و ۴۰ درصد مرز‌های ایران اسلامی آبی است بنابراین حتماً باید به دریا توجه بیشتری شود.

دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه نیروی دریایی نوشهر نیز این دانشگاه را مهد علم، دانش دانست و گفت: ناوشکن ایرانی دنا بدست افسران تربیت شده همین دانشگاه ساخته و پرداخته شده است.

او افزود: تعداد زیادی از افسرانی که با انجام این مأموریت ارزشمند، حماسه ماندگار خلق کردند نیز دانش آموخته این دانشگاه بوده اند.

دریادار دوم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش نیز در این آئین با بیان اینکه زمانی برای عملیات دریایی باید از خارج کشور اجازه می‌گرفتیم گفت: نیروی دریایی ارتش اکنون آنقدر توانمند شده است که کشور‌های خارجی برای عبور باید از ما اجازه بگیرند

او افزو: زیرساخت‌های مناسب پیش از اعزام به این ماموریت در نیروی دریایی ارتش فراهم شده بود و این ناوگروه با کمترین خطا و مشکل حقوقی از سواحل بسیاری از کشور‌های دنیا عبور کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار