آزادسازی ۱۲۸ هکتار از اراضی ملی گیلان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۸ هکتار از زمین‌های ملی رفع تصرف شده است.

سرهنگ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان گفت: حافظان طبیعت از ابتدای سال تاکنون با ۵۳۳ مورد عملیات مقابله با زمین خواری، ۱۲۸ هکتار از زمین‌های ملی را از دست سودجویان آزاد کردند.

او با اشاره به تقسیم عرصه‌های طبیعی گیلان به ۳۲۲ ناحیه برای سهولت در حفاظت از آن‌ها افزود: مقابله با تصرف در انفال، پیشگیری از حریق‌های احتمالی جنگل ها، برخورد با قطع درختان و مقابله با قاچاق چوب و دامداری غیرمجاز از مأموریت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، فرهنگسازی و هوشمندسازی ساختار حفاظت از اراضی طبیعی از بخش‌های مهم برنامه هفتم توسعه است.

سرهنگ قربانی لرد تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی نیازمند دستگاه‌های جدید برای رصد و پایش عرصه‌ها و تقویت نیروی انسانی و ادوات خودرویی است.

او همچنین از آزادسازی ۹۸ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: با دستور رئیس جمهور در قالب ۱۷۷ مورد عملیات، ۷۷ هکتار از اراضی ساحلی استان گیلان آزاد شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان افزود: پارسال همچنین بیش از ۲ هزار و ۱۳۸ مورد رفع تصرف در استان انجام و ۴۶۷ هکتار از زمین‌های ملی آزاد شد.

برچسب ها: رفع تصرف ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.