وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پدیده وزش باد از عصر امروز تا اواخر هفته، شدت می‌گیرد و با توجه به تداوم این وضعیت، احتمال بروز خسارت در نواحی مختلف استان، زیاد است.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد از اوایل هفته جاری، در استان آغاز شده که شدت آن در نواحی غربی و جنوبی به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

او افزود: هم اکنون از ایستگاه‌های هواشناسی غرب خراسان رضوی، وزش باد و از ایستگاه‌های جنوبی استان، گرد و خاک و کاهش دید گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: به لحاظ دمای هوا نیز، ماندگاری هوای گرم ادامه داد و روز‌های آینده، بیشینه دما در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان بیش از ۳۰ درجه سلسیوس خواهد بود.

اثمری بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۲ و سرخس با ۴۱ درجه سلسیوس، خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت، دمای هوای کلانشهر مشهد بین ۲۱ تا ۳۷ درجه در نوسان بوده است.

او با بیان اینکه دمای کنونی مشهد ۳۴ درجه است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود دمای هوای این کلانشهر امروز تا ۳۸ درجه افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار