آموزش به مردم مهمترین نقش را در جلوگیری از حریق دارد

استاندار کردستان گفت: پیشگیری مهم تر از اطفای حریق است و‌ آموزش به مردم مهم ترین نقش را دارد که رسانه نیز باید ورود کند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان شامگاه امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن جلسات‌ اداره کل منابع طبیعی کردستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به بارش های مناسب سال جاری پوشش گیاهی افزایش یافته و مخاطراتی را ایجاد می کند .

او با بیان به اینکه امسال در زمینه آموزش های همگانی و تامین تجهیزات اقدام شده، تاکید کرد: افراد، سمن ها و تشکل ها نسبت به پیشگیری از وقوع حریق آگاه سازی شوند، ضمن اینکه باید از توان مردم بیشترین بهره را برد و مردم استان نسبت به حفاظت از منابع طبیعی علاقه و حساسیت زیادی دارند.

زارعی کوشا اضافه کرد: در شهرستان ها نیز فرمانداران توجه ویژه ای به موضوع داشته باشند و داشته باشند و برای تمهیدات و امکانات لازم و ورود به موقع و هماهنگی به تدبیری اندیشید.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: پیشگیری مهم تر از اطفای حریق است و‌ آموزش به مردم مهم ترین نقش را دارد که رسانه نیز باید باید ورود کند.

او گفت: موضوع آتش‌سوزی های عمدی عرصه‌های طبیعی در شورای تامین مطرح می‌شود و با مسببین برخورد جدی صورت می گیرد.

زارعی کوشا افزود: بیمه حوادث طبیعی ساختمان اقدام خوبی است و باید اطلاع رسانی در این زمینه صورت گیرد، هم چنین ابنیه ناایمن و ساختمان های پرخطر شناسایی شوند و تا قبل از بحران و فاجعه از آن پیشگیری شود لذا فرمانداران و دستگاه های متولی نیز آن را در دستور کار قرار گیرند.

استاندار کردستان درباره مدیریت برق در استان ، گفت: ناترازی بسیار زیادی در برق داریم اما در استان به خوبی مدیریت شده و تاکنون قطعی برق برای مشترکان استان اعمال نشده.

 زارعی کوشا با اشاره به اهمیت تامین برق بخش کشاورزی ، یادآور شد: کشاورزان نباید از این مسئله آسیب ببیند لذا شرکت برق انعطاف بیشتری با جهاد کشاورزی است و کشاورزان داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.