تاثیر روشنایی بر تصادفات چقدر است؟

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جنس تصادفاتی که در شب اتفاق می افتد کمی متفاوت از آنچه که در روز روی می دهد است.

سرهنگ "رابعه جوانبخت"  رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از نیمی  از  تصادفات جرحی  و فوتی شهر  تهران که در  دو ماهه ۱۴۰۲ اتفاق افتاده به تصادفات شبانه اختصاص  دارد که در بازه زمانی شب هنگام بوده است.  

وی بیان داشت: این موضوع نشان می‌دهد که چرا باید ما در این خصوص صحبت نماییم و مشخص می‌شود که بحث تصادفات از  اهمیت خاص  و بالایی برخوردار است و نیمی از  حوادث  در شب  روی  می‌دهد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: جنس تصادفاتی  که در شب اتفاق می‌افتد کمی  متفاوت از آنچه که در  روز روی  می‌دهد است.  

سرهنگ جوانبخت افزود: مهم‌ترین عامل تصادفات شب این است که ما دیگر نور  خورشید را نداریم و نور کم کم کاهش  پیدا می‌کند و تاثیر زیاد و مستقیمی در میدان دید راننده دارد وراننده اشکال و زوایا را با آن شفافیت و وضوحی  که در  روز  شاهد آن هستید نمی‌بینید و پوشش‌ها و زوایای  دید معنا پیدا میکنند و همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا راننده نتواند به خوبی اجسام و خودرو‌ها را ببیند.  

وی گفت: یکی  دیگر از  عوامل تصادفات در شب، بحث  خستگی  و خواب  آلودگی رانندگان است که شب‌ها اتفاق  می‌افتد و خود این عامل جزء فاکتور‌های  مهمی  است که تاثیر مستقیمی  بر  نوع تصادفات شب می‌گذارد.

برچسب ها: تصادف ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار