پوتین: مشتاقانه در انتظار گفتگو‌های سازنده با چین هستم

رئیس جمهور روسیه با صدور تلگرافی ضمن تبریک هفتادمین سالگرد تولد شی جین پینگ بر تداوم گفتگو‌های سازنده با پکن تاکید کرد.

تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین باعث شد مسکو ناگزیر به چرخش به شرق شده و روابط خود را با چین گسترش دهد. اکنون چین به بزرگترین شریک تجاری روسیه تبدیل شده است که نفت و گاز این کشور را علی رغم تحریم‌های غرب به طور گسترده وارد می‌کند. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ادامه سیاست‌های این کشور به منظور گسترش مناسبات با پکن، با صدور یک تلگراف هفتادمین سالگرد تولد شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تبریک گفت و اعلام کرد سفر رئیس جمهور چین به مسکو در ماه مارس انگیزه‌ای قدرتمند به روابط دو جانبه میان دو کشور بخشید. 

در این پیام آمده است: من مشتاقانه در انتظار ادامه گفتگو‌های سازنده و کار مشترک نزدیک بر روی موضوعات مهم در دستور کار دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به نفع مردم روسیه و چین هستم. 

پوتین با اشاره به حجم گسترده روابط میان دو کشور، خاطر نشان ساخت: ما شاهد موفقیت‌های چشمگیر جمهوری خلق چین هستیم. اقتصاد ملی این کشور رشد ثابتی را نشان می‌دهد، رفاه شهروندان در حال افزایش بوده و موقعیت چین در نظام بین الملل در حال تقویت است. 

وی در پایان تاکید کرد: انتخاب مجدد شی جین پینگ به عنوان رئیس جمهور چین نشان داد وی چقدر از حمایت در این کشور برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار