احتمال اعدام عامل حمله مسلحانه به کنیسه یهودیان در آمریکا

هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا مردی که متهم به تیراندازی و کشتن ۱۱ نفر در کنیسه‌ای در پیتسبورگ بود را در تمام موارد مجرم شناخت.

«رابرت باورز» که در سال ۲۰۱۸ با حمله مسلحانه به یک کنیسه یهودیان در حوالی شهر پیتزبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ۱۱ نفر را به قتل رساند، امروز (جمعه) در تمامی اتهامات مطرح‌شده مجرم شناخته شد و در آستانه صدور حکم اعدام قرار گرفت.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، وی در اکتبر ۲۰۱۸ دستگیر شد و مدتی بعدتر علیه او در ۶۳ اتهام اعلام جرم شد. ادعا شده او به بازپرس‌های پرونده گفته هدفش کشتن یهودی‌ها بوده است.

رسانه‌های آمریکا پیش‌تر گزارش داده بودند باورز پیشنهاد داده بود حاضر است در صورت حذف اعدام از گزینه‌های مجازات، به جرم خود در همه ۶۳ مورد اتهام مطرح‌شده اقرار کند. دادستان‌های پرونده این درخواست او را رد کردند. 

هیئت منصفه دادگاه یک بار دیگر روز ۲۶ ژوئیه تشکیل جلسه خواهد داد و در آن جلسه دادستان‌ها ادله لازم برای اینکه او واجد صدور حکم اعدام است را ارائه خواهند داد.

«ناثان ویلیامز» دادستان اسبق فدرال می‌گوید شدت جرائم موجود در این پرونده که قتل ۱۱ نفر را شامل می‌شود می‌تواند حکم اعدام را محتمل‌تر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
چرا میخان اعدامش کنند. مگه اعدام تو آمریکا ممنوع نبود؟ باید کمپین نه به اعدام برای آمریکایی ها راه بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دمش گرم
آخرین اخبار