۷۰ درصد محصولات پتروشیمی صادر می شود

رئیس کل امور بین الملل شرکت پتروشیمی گفت: اکنون ۷۰ درصد محصولات پتروشیمی بدون هیچ مشکلی صادر می شود.

آقای حسین علیمراد رئیس کل امور بین الملل شرکت پتروشیمی گفت: هدف اصلی تحریم عدم پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی بود. این عدم در اجرا نشدن طرح‌های زیر بنایی و توقف صادرات بود که خوشبختانه تحریم‌ها مانع هدفمان نشد.

او گفت: هم‌اکنون ظرفیت اسمی مجتمع‌های پتروشیمی در ایران حدود ۹۱ میلیون تن در سال است که از این مقدار به‌صورت واقعی ۶۵ میلیون تن آن تولید می‌شود.

علیمراد گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد تولیدات پتروشیمی بدون هیچ مشکلی صادر شده است. البته ما همواره به دنبال این بودیم که کشور‌های هدف و بازار‌های صادراتی خود را افزایش دهیم تا اینگونه از شدت و اثر تحریم‌ها کم کنیم. اما به طور کلی می‌توان گفت که صنعت پتروشیمی به هیچ وجه قابلیت تحریم را نداریم.

رئیس امور بین الملل شرکت پتروشیمی با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی گفت: به صورت مستقیم به اروپا صادرات نداریم، اما به صورت غیر مستقیم هم به کشور‌های این قاره هم محصولات پتروشیمی خود را ارسال می‌کنیم.

او گفت: روزانه معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت‌خام خوراک در مجتمع‌های پتروشیمی ایران تبدیل به محصولات پتروشیمی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
شاید از نظر حجم 70 درصد باشه ولی با توجه به فروش دلاری در بازار داخل، از نظر قیمت شما صد درصد صادرات داری. در کشور شلوغ پلوغ شما به صیدتون ادامه بدین.
آخرین اخبار