بیش از ۱۵ هزار نفر در آذربایجان غربی خون اهدا کردند

مسئول دفتر برنامه ریزی جذب و حفظ اهدا کنندگان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از اول فروردین تا ۲۳ خرداد جاری در مجموع ۱۵ هزار و ۹۶۰ نفر در این استان خون اهدا کردند.

سحر ذکیانی مسئول دفتر برنامه ریزی جذب و حفظ اهدا کنندگان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۹ هزار و ۵۴۰ مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم که از این تعداد، ۱۵ هزار و ۹۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی تعداد اهدا کنندگان مستمر را در استان هفت هزار و ۹۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: امسال همچنین ۲ هزار و ۷۱۳ نفر هم اهدا کننده بار اولی داشتیم که از این تعداد ۴۹۷ نفر اهدا کننده خانم بودند.

ذکیانی اضافه کرد: آمار اهدا کنندگان خانم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و این افزایش در سایه تبلیغات و تلاش اهالی رسانه برای تشویق مردم به اهدای خون صورت گرفته است.

مسئول دفتر برنامه ریزی جذب و حفظ اهدا کنندگان انتقال خون آذربایجان غربی ادامه داد: مجموع خون گیری در این استان هم امسال ۴/۱ دهم درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرده است.

ذکیانی بیشترین اهدا کنندگان خون را در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال عنوان کرد و گفت: میزان ذخایر خونی در حدمطلوب و پاسخگوی نیاز‌های بیماران و بیمارستان‌های استان است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد: در اردیبهشت سال جاری یک مرکز خون‌گیری شهرستان بوکان هم افتتاح شد و اکنون فعالیت دارد همچنین مرکز خون‌گیری دیگری در شهرستان ماکو آماده بهره برداری است و بزودی راه‌اندازی می‌شود.

ذکیانی تاکید کرد: ۲ مرکز خون گیری و فرآوری در مهاباد و خوی فعالیت می‌کنند همچنین در شهرستان‌های نقده و میاندوآب نیز با حضور اکیپ خون‌گیری از متقاضیان انجام می‌شود.

به گفته وی، به همه گروه‌های خونی برای اهدای خون نیاز داریم و سعی بر این است فرهنگ اهدای خون در جامعه بیش از این نهادینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.