هراس آمریکایی‌ها از توان موشکی ایران

برخی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور از همکاری موشکی ایران و چین ابراز نگرانی کردند.

الیز استفانیک و داگ لامبورن، دو نماینده جمهوری خواه آمریکا، در نامه‌ای خطاب به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نگرانی خود از شراکت آشکار بین چین و ایران در زمینه موشکی را ابراز کرد.

به گزارش روزنامه «ادیرون داک» نیویورک، وی در این نامه از وزارت دفاع آمریکا خواست تا بررسی کند که آیا همکاری‌های موشکی میان ایران و چین تا چه اندازه می‌تواند برای امنیت آمریکا خطرناک باشد.

این  دو نماینده جمهوری خواه آمریکا در این نامه با ابراز نگرانی از اینکه دو کشوری که آن‌ها را «اقتدارگرا» و «مخالف» آمریکا تعریف کرده‌اند، عنوان کردند که چین و ایران در حال همکاری برای بهبود وضعیت دفاعی خود هستند.

این دو نماینده کنگره همکاری نظامی چین و ایران را تهدیدی برای آمریکا تلقی کردند و در نامه خود نوشتند: «ایران با کمک فنی چین همچنان به حفظ بزرگ‌ترین نیروی موشکی در خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه می‌دهد و در عین حال توانایی‌های پرتاب فضایی دوگانه و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را ارتقا می‌دهد».

در ادامه این نامه، اینگونه آمده است: «این شراکت در صورتیکه کنترل نشود، بیش از پیش توانمندی‌های هسته‌ای و موشک بالستیک بین قاره‌ای ایران را فعال می‌کند و توانمندی این کشور برای در معرض خطر قرار دادن سرزمین آمریکا را بیشتر می‌کند».

برخی قانونگذاران آمریکایی نیز گفتند که نگران رشد آشکار قابلیت‌های موشکی در حال توسعه در ایران هستند و از وزارت دفاع خواستند تا با در نظر گرفتن قابلیت‌های پیشروی ایران، تدابیر لازم برای مقابله با آن بیاندیشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۳ ۰۲ تير ۱۴۰۲
آمریکا هیچ غلطی نمی کند از پیشرفت نظامی ایران عصبانی هستید و را ه بجایی نمی برید حق دارید عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید به کوری چشم شما رهبری اجازه دهد هسته ای هم درست می کنیم جاوید باد نیروهای پر توان مسلح ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۲
خالی بندی بس است در حال حاضر چین وروس هم همچین ادعائی را ندارند تو که زورت نمیرسه طلبت را از عراق بگیری
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۲:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
نتیجه علاف شدن آمریکا در برجام اگر عرضه دارید تکلیف تان را روشن کنید هر چند که این امر دادن فرصت طلایی به چین و روسیه کمونیست است جاده صاف کن های پوتین و سران حزب کمونیست چین و این اواخر هم سعودی‌ها هم جلوتان شروع کردن به جفتک پرانی نوش جانتان و تو علاف من و من علاف تو تصدقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
جای هراسیدن شیوه سیاسی را عوض کنید بیایید آدم بشید
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
دیگر باید از ابراز نگرانی دست بکشند چون این موشک ها واقعی هستند و می توانند گردن هر زورگویی را در منطقه بشکنند. با دست در دست هم دادن ایران و ونزوئلا آمریکا هم در تیر رس موشک های نقطه زن ایران قرار دارد و شاید روزی طعم آن را نه از دور و با ابراز نگرانی بلکه از نزدیک بچشند.
آخرین اخبار