قطعی برق کشتارگاه‌ها به صلاح نیست

استاندار گیلان گفت: قطعی برق کشتارگاه‌ها به صلاح نیست، زیرا با امنیت غذایی جامعه ارتباط دارد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز با درخواست از مسئولان و متولیان امر در خصوص قطع نکردن برق کشتارگاه‌ها گفت: قطعی برق کشتارگاه‌ها به صلاح نیست، زیرا با امنیت غذایی جامعه ارتباط دارد به خصوص آنکه گیلان بخشی از مرغ مورد نیاز دیگر استان‌های کشور از جمله تهران و البرز را تأمین می‌کند.

او در شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان با بیان اینکه شالیکاران از برق پمپاژ آب در ساعات غیر اوج مصرف استفاده کنند، افزود: کشاورزان باید استفاده از موتور‌های پمپاژ آبرسانی که برق زیادی را مصرف می‌کند به ساعات پایانی روز موکول کنند.

به گفته استاندار گیلان، شرکت برق منطقه‌ای نظارت کاملی داشته باشد تا در ساعات اوج مصرف شالیکاران از ادواتی که برق بسیار زیادی مصرف می‌کنند، جلوگیری کند.

جهاد کشاورزی گیلان جلوی هدررفت آب زراعی را بگیرد

عباسی یکی از راه‌های کاهش هدررفت آب را تقویت و اصلاح شبکه‌های آبیاری و لایروبی کانال‌ها دانست و تصریح کرد: در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم و به موقع را انجام داده و با اصلاح شبکه‌های آبیاری در گیلان از هدررفت آب کشاورزی جلوگیری کند.

او افزود: در ۶ ماه نخست امسال در استان باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حمایت از کشاورزی بهره گیری شود و هیچ عذر و بهانه‌ای در این خصوص پذیرفته نیست.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود به منظور تأمین آب زراعی در استان گفت: از آب ذخیره شده به حد بضاعت باید استفاده شود، ولی برای تأمین کامل آب زراعی نیاز است تا کانال‌های آبرسانی، آب بندان‌ها و انهار مورد لایروبی شوند.

عباسی یادآور شد: تداببر اندیشیده شده برای حفظ ادوات کشاورزی مثل پمپاژ آب و موتورخانه‌ها خوب بوده و باید این روند ادامه داشته باشد، زیرا تمامی این اموال بیت المال است که در اختیار کشاورزان قرار دارد.

او تصریح کرد: در برخی از حوزه‌ها از جمله در تأمین آب زراعی خلاء‌هایی وجود دارد که در حال برطرف شدن است و باید از هم اکنون با برنامه ریزی و آینده نگری برای سال آینده پیش‌بینی‌های لازم انجام شود

برچسب ها: آب کشاورزی ، قطعی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.