شروط عمان برای عادی سازی روابط با تل‌آویو چیست؟

وزیر خارجه عمان تاکید کرد این کشور برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شروطی دارد.

سعید البدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه گفت که کشورش پیش از عادی سازی کامل روابط با اسرائیل، شروطی اساسی دارد.

وزیر خارجه عمان در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی المانیتور گفت که ایجاد کشور فلسطین پیش شرط برقراری روابط کامل با رژیم صهیونیستی خواهد بود.

البوسعیدی اعلام کرد که موضع بی طرفانه عمان نه منفی، بلکه مثبت، سازنده و فعالانه است. وزیر خارجه عمان ادعا کرد که در‌های کشورش برای رابطه با رژیم اشغالگر باز است.

وی همچنین اشاره کرد که این موضوع به قیمت نادیده گرفتن و بسته شدن در‌ها به روی فلسطینی‌ها تمام نمی‌شود و هرگونه رابطه کامل با صهیونیست‌ها باید همزمان با یک توافق کامل باشد که بر اساس آن این رژیم اشغالگر تعهد می‌دهد که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

البوسعیدی خاطرنشان کرد: عمان آماده کمک به روند صلح میان اسرائیل و فلسطین است، اما زمانی که قدرت و آمادگی از سمت اسرائیل وجود داشته باشد، که متأسفانه در حال حاضر چنین چیزی را نمی‌بینیم.

در همین راستا امروز مشاور بایدن به عربستان سفر کرده است تا درخصوص عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض رایزنی کند. پیش از این منابع صهیونیست فاش کرده بودند ریاض شرط کرده در ازای عادی سازی روابط با تل آویو آمریکا باید از هسته‌ای شدن عربستان حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار