خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی سیلاب به ابنیه‌ها و زیرساخت‌های استان اردبیل

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سه ماه اول امسال ۳۱ مورد سیلاب در استان رخ داده، گفت: در سیلاب‌های اخیر ۲ هزار میلیارد تومان به ابنیه‌ها و زیرساخت‌های استان اردبیل خسارت وارد شده است.

سیدحامد عاملی در ستاد مدیریت بحران سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل که با حضور وزیر کشور در فرمانداری شهرستان گرمی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده، فقط در حوزه ابنیه اعم از جاده ها، منازل مسکونی، مدارس و زیرساخت‌ها همچون آبرسانی، گاز، برق و مخابرات ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارات وارد شده است.

او افزود: در سه ماه اخیر سال جاری در استان اردبیل، ۳۱ سیلاب رخ داده است که در فروردین‌ماه یک مورد، اردیبهشت‌ماه ۲۰ مورد و خردادماه ۱۰ مورد سیلاب در سطح استان اردبیل که بخش عمده در شمال استان رخ داده است.

استاندار اردبیل گفت: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل، برای حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار در بخش‌های مختلف اعم از تخلیه منازل، ارائه خدمات قبل و بعد سیلاب صورت گرفته است و متاسفانه ۷ نفر از هم استانی‌ها در سیلاب‌های هفته گذشته شهرستان گرمی و انگوت فوت کردند که این مسئله بسیار غم بار بود.

عاملی تصریح کرد: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل ۵ هزار ساختمان آسیب دیده ترمیمی، ۳۱۰ ساختمان بازسازی و ۳ مدرسه آسیب‌هایی دیدند که از امروز ساخت، بازسازی و ترمیم منازل مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز شده است.

او گفت: مبلغ یک هزار میلیارد ریال، روز جمعه از مرکز کشور به دلیل سیلاب‌های استان اردبیل، تخصیص و واریز شد که مبلغ بسیار مهمی جهت ارائه خدمات به سیل زدگان بود و از ساعات اولیه سیلاب‌ها، هلال احمر، دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان، بسیج، سپاه و بنیاد علوی، بنیاد احسان و سایر نهاد‌های مردمی در مناطق سیل زده مستقر و ارائه خدمات خود را آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.