تظاهرات در آلمان ضد رزمایش‌های ناتو و ارسال تسلیحات به اوکراین

در حالی که ناتو بزرگترین رزمایش هوایی در تاریخ خود را سازماندهی می‌کند، تظاهرات متعددی در سراسر آلمان به راه افتاده است.

در حالی که ناتو بزرگترین رزمایش هوایی در تاریخ خود را سازماندهی می‌کند، تظاهرات متعددی در سراسر آلمان به راه افتاده است. تظاهرکنندگان این اقدام تحریک آمیز را محکوم کردند و پایان دادن به ارسال تسلیحات به اوکراین را خواستار شدند.

صد‌ها تظاهرکننده صلح طلب در بسیاری از شهر‌های آلمان از جمله درسدن، براندنبورگ و ویسبادن در اعتراض به "ایر دینفدر ۲۳" یا همان تمرین نظامی ناتو که در مقیاسی بی سابقه برگزار می‌شود، راهپیمایی کردند.

۱۰ هزار سرباز و ۲۲۰ هواپیما از ۲۵ کشور در این رزمایش که ۱۲ ژوئن آغاز شده است و تا ۲۳ ژوئن ادامه خواهد داشت، حضور دارند. هدف ناتو از برگزاری رزمایش "ایر دیفندر ۲۳" این است که نشان دهد کشور‌های عضو قادرند از خود دفاع کنند.

در خیابان‌های درسدن در شرق آلمان، صد‌ها نفر به مناسبت هفتادمین سالگرد قیام در آلمان شرقی تظاهرات کردند. آن‌ها با سر دادن شعار "صلح و آزادی"، "امروز تانک، فردا هواپیما، پس فردا پسرانمان" خواستار دموکراسی، توقف ارسال تسلیحات و عدالت اجتماعی شدند.

در ویسبادن واقع در غرب آلمان، شمار بسیاری از معترضان مقابل فرودگاه نظامی "اربنهایم" که از سال ۱۹۷۰ ارتش آلمان از آن بهره برداری می‌کند، تجمع کردند. معترضان مخالفت خود را با رزمایش "ایر دیفندر ۲۰۲۳" اعلام و خاطرنشان کردند دیپلماسی نسبت به تشدید تنش‌ها و مسابقه تسلیحاتی ارجحیت دارد.

معترضان همچنین بار دیگر به خیابان‌های براندنبورگ در ۷۰ کیلومتری غرب برلین آمدند تا اعتراض خود را به برگزاری رزمایش ناتو نشان دهند. تظاهرکنندگان توسل به دیپلماسی را خواستار شدند.

در شهر دوسلدورف نیز شماری از مردم به خیابان‌ها آمدند و در اعتراض به رزمایش ناتو و اقدام دولت آلمان در زمینه ارسال تسلیحات به اوکراین تظاهرات کردند.

بر اساس آماری که مؤسسه "کیل" (Kiel Institute) ارائه کرده، از اواخر ژانویه ۲۰۲۲ تا پایان فوریه ۲۰۲۳، برلین حدود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو به اوکراین کمک نظامی کرده است. رقم گزارش شده، مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو کمک نظامی دیگر را که آلمان در تاریخ ۱۳ مه اعلام کرد، در نظر نگرفته است. اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان اواخر ماه مه در مصاحبه با روزنامه "دی ولت" اعلام کرد: "آلمان از نظر کمک‌های مالی و بشردوستانه و نیز به لحاظ ارسال تسلیحات، در حال حاضر دومین حامی اوکراین به شمار می‌رود".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار