تولید محصولات کشاورزی به ۱۴۱ میلیون تن می رسد

مدیر اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: برآورد می شود که تولید محصولات کشاورزی تا سال ۱۴۰۶ در راستای تامین امنیت غذایی به ۱۴۱ میلیون تن می رسد.

آقای علیرضا نیکویی مدیر اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری امروز گفت: مقام‌ معظم رهبری و رئیس جمهور در راستای  تأمین امنیت غذایی بر الگوی کشت تاکید دارند.

به گفته او، فراهم آوری، دسترسی، مصرف و سلامت و ثبات و پایداری نکات مهم در این تکلیف است. به این معنی که در کنار تولید و تأمین مواد غذایی باید برای همگان در دسترس باشد علاوه بر اینکه به لحاظ سلامت باید سالم و تضمین کننده سلامت جامعه باشد و در نهایت هم باید در تأمین امنیت غذایی ثبات وجود داشته باشد.

نیکویی با بیان اینکه الگوی کشت به دنبال انقلاب بهره وری و پایداری تولید محقق می‌شود، گفت: انقلاب بهره وری نیازمند دانش و فناوری است، اما پایداری تولید مستلزم منابع مالی و مشوق است. در این راستا دانش نیازمند آموزش بوده و پایداری منوط به مزیت سازی و حمایت‌های مالی است.

 او با اشاره به چشم انداز ۵ سال ارتقا بهره وری از ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶ گفت: یکی از اهداف در تأمین امنیت غذایی رسیدن از ۱۲۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در پایه به ۱۴۱ میلیون تن است؛ ضمن آنکه باید مصرف آب کاهش یافته و صرفه جویی منابع آبی محقق شود.

مسئول تدوین و نظارت بر الگوی کشت محصولات کشاورزی گفت: با وجود اینکه منابع مالی این طرح هنوز در اختیار وزارت جهاد قرار نگرفته است، اما برآورد می شود که ۸۰ درصد الگوی کشت مورد نظر در سال زراعی جاری اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار