انگلیس سیاست‌های تحریمی خود علیه روسیه را تشدید کرد

دولت انگلیس می‌گوید دارایی‌های بلوکه شده روسیه را تا زمانی که این کشور به اوکراین غرامت نپردازد، آزاد نخواهد کرد.

دولت انگلیس اعلام کرد قصد دارد سیاست تحریم‌های خود علیه روسیه را تشدید کند. در همین راستا قانونی تصویب خواهد کرد که تا زمانی که مسکو با پرداخت غرامت به اوکراین موافقت نکند، دارایی‌های آن در انگلیس به صورت بلوکه شده باقی خواهد ماند.

به گزارش رویترز، دولت انگلیس همچنین می‌گوید مسیر جدیدی برای دارایی‌های مسدود شده وجود خواهد داشت؛ آن هم این است که دارایی‌ها به اوکراین اهدا شود و برای بازسازی مورد استفاده قرار گیرد. هرچند این کار منجر به لغو تحریم‌های فردی نخواهد شد.

گفتنی است، قانون جدید به دولت انگلیس اجازه می‌دهد تا تحریم‌ها علیه روسیه را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. این قانون بیان می‌کند که تحریم‌ها می‌تواند برای ملزم کردن روسیه به پرداخت غرامت استفاده شوند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال گذشته، انگلیس بیش از ۱۸ میلیارد پوند (۲۳ میلیارد دلار) دارایی اشخاص روس را مسدود کرده و بیش از هزار و ۵۵۰ فرد روسی از جمله رومن آبراموویچ، مالک سابق باشگاه فوتبال چلسی را تحریم کرده است.

طرح انگلیس در حالی اعلام شده که انگلیس برای میزبانی کنفرانس «بازسازی اوکراین» آماده می‌شود. هدف از این کنفرانس جلب حمایت کشور‌ها برای جمع‌آوری کمک در راستای بازسازی اوکراین است. همچنین نحوه مشارکت بخش خصوصی در کمک به اوکراین  از دیگر محور‌های کنفرانس خواهد بود. بر اساس محاسبات بانک جهانی، سازمان ملل، کمیسیون اروپا و اوکراین، هزینه تخمینی بازسازی در اوکراین تا این لحظه بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
کانادا هم تحریم قضات دادگاه های انقلاب را تشدید کرد
آخرین اخبار