مجارستان: اروپا به خاطر اوکراین وارد گرداب خطرناکی شده است

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که اروپا به خاطر بحران اوکراین خود را وارد یک گرداب خطرناک کرده است.

 پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان تاکید کرد که اتحادیه اروپا در رویکرد خود در قبال نزاع در اوکراین اشتباهات فاحشی مرتکب شده است که آن را وارد یک گرداب خطرناک با پیامد‌های غیرقابل پیش بینی برای امنیت خود کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، سیارتو طی سخنانی در جلسه مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ گفت: جنگ در اوکراین یک سال و چهار ماه پیش آغاز شد و در این مدت اروپا نه توانسته است به آن پایان دهد و نه قادر به برقراری صلح است؛ بلکه اکنون خطر تشدید تنش از هر زمان دیگری بیشتر است.

وزیر خارجه مجارستان اضافه کرد: اتحادیه اروپا دو اشتباه بزرگ را مرتکب شد: از یک سو عمیقاً در سیاست تحریم غوطه‌ور شد و از سوی دیگر از رقابت خود با آمریکا در زمینه کمک نظامی به اوکراین دست نکشید؛ در نتیجه این قاره وارد یک گرداب بسیار خطرناک شده است.

او تاکید کرد: هر چه سلاح‌های بیشتری به اوکراین ارسال شود، جنگ طولانی‌تر خواهد شد و هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، افراد بیشتری خواهند مُرد.

وزیر خارجه مجارستان با تاکید بر اینکه دولت مجارستان همچنان خواهان برقراری آتش بس فوری از سوی طرف‌های درگیر و آغاز زودهنگام مذاکرات صلح برای حل مناقشه اوکراین است، تاکید کرد که بوداپست در نظر دارد علیرغم فشار‌ها به این موضع خود ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
بخاطر آمریکا نه اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
اولین اشتباه را کشور مهاجم مرتکب شد و دومین اشتباه را اروپا
بایستی کشور آغازگر جنگ در مجامع بین المللی محکوم و ارتش بین المللی را وارد جنگ میکرد و در نهایت در صورت جنگ حمایت خیلی کشورها را همراه داشت لذا کشور حمله کننده راهی جز عقب نشینی نداشت و مجبور میشد غرامت هم بدهد این جنگ خطرناکترین جنگ دنیا میتواند براحتی تبدیل شود.
آخرین اخبار