شرط آمریکا برای حمایت از طرح صلح چین در اوکراین

وزیر خارجه آمریکا گفت اگر چین بتواند نقش سازنده‌ای در ایجاد صلح پایدار در اوکراین داشته باشد، واشنگتن از آن حمایت خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بامداد سه شنبه در مصاحبه با رادیوی "ان پی آر" گفت که آمریکا از تلاش و نقش سازنده احتمالی چین برای صلح در اوکراین حمایت می‌کند، اما فقط توقف درگیری‌ها کافی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، دولت چین اخیراً پس از دیدار با مقامات روسی و اوکراینی، طرح صلحی ۱۲ بندی شامل تاکید بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها و لزوم احیای مذاکرات بین روسیه و اوکراین را ارائه کرده است.

بلینکن در این باره تاکید کرد: اگر چین بتواند نقش سازنده‌ای در ایجاد صلحی عادلانه و پایدار در اوکراین ایفا کند، وقتی که زمان هم مناسب باشد، اقدامی خوب خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش پیشتر به همراه اتحادیه اروپا طرح صلح چین برای اوکراین را رد کرده بود، افزود: اگر پکن ابتکاراتی را اتخاذ کند که واقعاً به حل مشکلات و تقویت صلح کمک کند، واشنگتن از چنین تلاش‌هایی حمایت می‌کند. ولی تا آنجا که به اوکراین مربوط می‌شود، فقط رسیدن صلح کافی نیست.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اخیراً تاکید کرده بود طرح ارائه شده توسط چین بیشتر ساختگی است تا واقعی و نیز این طرح بدون بندی در مورد خروج نیرو‌های روسیه از خاک اوکراین هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
انبار سلاح های قدیمی شون تخلیه شد و نفع شرکت های تولید سلاح تامین شد و حالا دیگه میشه بازی دیپلماسی رو شروع کرد و کش داد و یه جور دیگر نفع برد و ضرر زد....
خاک بر سرت زلنسکی دلقک بی درایت فریب خورده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
هرتوافقی هم بکنید پوتین حاضر به گسترش ناتو و فشار بر شهرهای روس نشین اوکراین نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
مثلا چین چیکار باید بکنه
از چین میخواد باج بگیره
آخرین اخبار