وزارت خارجه سوریه: جولان سرزمینی سوری بوده و خواهد ماند

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد منطقه جولان که در حال حاضر تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد، سرزمینی سوری بوده و سوری باقی خواهد ماند.

وزارت امور خارجه سوریه با قدردانی از پایداری سوری‌های ساکن در بلندی‌های جولان، نسبت به مبارزه و مواضع شرافتمندانه آن‌ها اظهار افتخار و حملات رژیم اسرائیل به شهروندان سوری در آن‌جا را محکوم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هموطنان ثابت قدم در جولان عربی اشغالی سوریه، ما به موضع شرافتمندانه و مبارزه مستمر شما در نفی پروژه اشغالگری اسرائیل که هدف آن غارت محصولات کشاورزی جولان عربی سوریه است، افتخار می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «حملات وحشیانه نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی به مردم ما در جولان چیزی جز گسترش سیاست‌ها و جنایات تجاوزکارانه این رژیم نیست؛ تجاوزاتی که نقض آشکار حقوق بشر، قوانین بین‌الملل ومنشور سازمان ملل متحد است.»

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد: «اشغال جولان توسط اسرائیل پایان خواهد یافت. تمامی پروژه‌های رژیم اشغالگر و طرح‌های شهرک‌سازی غیرقانونی آن باطل بوده و نقض آشکار قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت در سال ۱۹۸۱ است.»

این بیانیه می‌افزاید: «جولان بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک سوریه بوده و خواهد ماند و بازگشت کامل آن به میهن ناگزیر خواهد بود.»

این بیانیه پس از آن صادر شده است که امروز (سه‌شنبه) ده‌ها نفر از ساکنان جولان اشغالی سوریه در جریان اعتراض به ساخت واحد‌های تولید برق جدید با توربین‌های بادی، بدست عناصر ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۲۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
ترکیه باید فوری سوریه را ترک کند تا ما بمانیم با امریکا و اسراییل. ضمنا برای ما فرقی نمیکند که تعداد دشمن چند عدد باشد. کلک همه را میکنیم.
آخرین اخبار