لایروبی و مرمت ۵ هزار کیلومتر از مسیر قنوات خراسان رضوی

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از۵ هزار کیلومتر از مسیر قنوات خراسان رضوی لای روبی و مرمت شده است.

جعفر جوادی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون نزدیک به ۱۹۵ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان اجرا شده که ۴ هزار و ۱۵۰ هکتار آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون می‌باشد و ۲ هزار و ۱۵۳ هکتار هم در دست اجرا است که اعتبار سال ۱۴۰۱ استان بیش از ۱۱۹۵ میلیارد ریال بوده که در بین استان‌های کشور بیشترین مقدار اعتبار به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

او افزود: در حوزه انتقال آب بالوله و کانال تاکنون بیش از ۲۱ هزار کیلومتر اجرا شده و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۴۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، نفت، متوازن و ... و از محل اعتبارات خشکسالی نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته ایم که با توجه به تخصیص دریافتی حدود ۳۵۰ کیلومتر اجرا شده و یا در دست اجرا است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون در بیش از ۵ هزار و ۹۱۵ کیلومتر از قنوات استان طرح بهسازی و مرمت انجام گرفته که اعتبار ملی سال ۱۴۰۱ استان ۱۴۱۰ میلیارد ریال بوده که بیشترین میزان در بین استان‌های کشور است و از محل اعتبارات استانی، نفت، متوازن و نیز ۵۴۹ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال و از محل خشکسالی نیز ۹۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته‌ایم که با توجه به تخصیص دریافتی بیش از ۹۰ کیلومتر معادل ۳۳۵ رشته طرح احیا و مرمت اجرا شده و یا در حال اجراست.

جوادی بیان کرد: بیش از ۵۴۶ هزار و ۶۳۰ مترمکعب استخر در سطح استان به اجرا رسیده و اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ نیز ۹۰ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال می‌باشد که با توجه به تخصیص دریافتی، حدود هزار و ۷۴۰ مترمکعب دیگر به اجرا رسیده و یا در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.