چشم انتظاری ۹۴ زندانی جرائم غیر عمد درخراسان شمالی

مدیر کل زندان‌های خراسان شمالی گفت:۹۴ زندانی جرائم غیرعمد استان با بدهی ۴۳ میلیارد تومان چشم انتظار حمایت خیران و نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

عبدالرحیم گرجی گفت: سال گذشته ۱۹۵ زندانی مرتکب جرایم غیرعمد یا دارای محکومیت‌های مالی با کمک ستاد دیه استان، جلب رضایت شکات، حمایت‌های مالی خیران و نیکوکاران و اعطای تسهیلات آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان گفت: همچنین ۲۹ درصد جرایم استان مربوط به مواد مخدر و ۳۸ درصد مربوط به سرقت است.

او گفت: ۵۵ نفر زندانیان استان معادل ۳ درصد از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

به گفته گرجی این مددجویان بیشتر بدلیل بدهکاری مهریه، مالی و دیه در زندان به‌سر می‌برند که امیدواریم با کمک خیرین شاهد آزادی آن‌ها باشیم.
گرجی با بیان اینکه استان برای حل مشکلات زندانیان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: قضات استان با زندان‌ها همکاری بسیار خوبی دارند و با حضور در زندان‌ها پرونده آنان را بررسی می‌کنند که این امر باعث شده است بخشی زیادی از مشکلات مددجویان برطرف شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: همچنین مشکلات زندانیان در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌گیرد و بخشی نیز که بیماری‌های سخت درمان داشته و در تحمل حبس مشکل دارند پس از بررسی پرونده، زمینه آزادی زودتر آنان فراهم می‌شود.

گرجی گفت: ۵۶ درصد زندانیان در رنج سنی ۳۱ تا ۴۵ سال قرار دارند و باید برنامه‌های پیشگیری برای جامعه هدف به صورت گسترده در استان اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.