پرداخت تسهیلات ازدواج باید سرعت بگیرد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بررسی ما نشان می‌دهد که پرداخت تسهیلات ازدواج کند پیش می‌رود و در تلاشیم که محدودیت ها را کاهش دهیم و کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

فرزین گفت: بانک مرکزی امسال برای پرداخت تسهیلات دو ایده دارد گفت: یکی از ایده ها در حوزه پرداخت تسهیلات کلان به شرکت های بزرگ است و دیگری در حوزه پرداخت به کسب وکارهای خرد و شرکت های کوچک است که در نمایشگاهی که امروز بنیاد برکت برگزار کرده اهمیت آن مشخص می شود.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، بانک مرکزی امسال در گام اول طی ابلاغیه ای که ارائه کرد تسهیلات قرض الحسنه را از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰  تومان و برای شرکت های کوچک از ۵۰۰ میلیون تومان به  ۷۰۰ میلیون  تومان افزایش داد تا از این طریق بتوان سطح تورم را پوشش داد.

او می گوید:  برای کنترل تورم سیاست هایی را اجرا می کنیم. سقف تسهیلات اعتباری خود را افزایش دادیم . از آن جایی که منابع خرد برای ما بسیار با اهمیت  است،  برنامه ای داریم که در آن محدودیت تراز نامه ای نظام بانکی کاهش پیدا کند و تسهیلات خرد را مشمول آن محدودیت نکنیم.

رئیس بانک مرکزی گفت: یکی دیگر از کار های ما این است که از ذخیره عمومی برای تسهیلات خرد استفاده کنیم و احتمالا تا دو ماه دیگر این مصوبه را ابلاغ خواهیم کرد که این به افزایش پرداخت تسهیلات خرد کمک خواهد کرد.

فرزین افزود: یک سری صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای داریم که قصد داریم فعالیت آن ها را گسترش دهیم‌. یک کار دیگر این است که با بیمه مرکزی صحبت کردیم که بتوانیم سبد اعتباری تسهیلات خرد را افزایش دهیم.

رئیس بانک مرکزی گفت: در آیین نامه جدید ما سقف نداریم و بر اساس قراردادی است که فرد با شما منعقد می کند چون ریسک با خود فرد است. همچنین اصلاح دستورالعمل تسهیلات کلان و استفاده از ظرفیت های جدید ایجاد شده  در بانک مرکزی در حال پیگیری است.

فرزین ادامه داد: هر چقدر بتوانیم نظام بانکی را اصلاح کنیم اقتصاد هم به مقدار زیادی اصلاح می‌شود. ما باید دقت لازم را داشته باشیم که کار ها را درست انجام دهیم و این کار ها در شورا ها هم انجام شود و نظارت به گونه ای باشد که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد. ما می‌خواهیم نظارت شعب را افزایش دهیم. همچنین می‌خواهیم مجوز دهیم تا گرفتن تضمین و وثایق را تسهیل کنیم.

او گفت: ما باید بانک ها را الزام به پرداخت وام ازدواج مطابق سهمیه و برنامه های بانک مرکزی بر اساس قانون کنیم. بررسی ما نشان می‌دهد که تسهیلات ازدواج کند پیش می‌رود. اکنون در تلاشیم که محدودیت ها را کاهش دهیم و کار با سرعت بیشتری دنبال شود. این کار نقش زیادی در رضایت مردم دارد زیرا در زندگی آنها بسیار تاثیر گذار است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۲
چند وقتی هست که دنبال 50تومن وام ضروری هستم به هر بانکی سر زدم همگی میگویند باید حساب فلان باز کنی و دوماه یا سه ماه بعد درخواست وام بکنی شخصی که میخواد وام بگیره اگر مبلغی داشت که سپره بذاره مگر درد داره که وام بگیره چطور برای کارمندان خودشون بدون مشکل وام میدن حتی بدون ضامن دوم اینکه مگر نمیگن حسابهای بانکی را تجمیع کنیم پس این چه کاری هست که دوباره حساب جدید باز کنیم برای دریافت وام آیا جز پدر سوخته بازی چیزی دیگری میتواند باشد
آخرین اخبار