دانشجو نباید به جزء تحصیل دغدغه دیگری داشته باشد

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: جراحی در حوزه الگوی تامین مالی خدمات رفاهی دانشجویی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

اردوان ارژنگ، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور در نخستین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور گفت: مدیران امور دانشجویی در خط مقدم مسائل و مشکلات دانشجویان هستند و از نزدیک دغدغه‌ها و نیاز‌های این قشر نخبه جامعه را لمس می کنند و روسای دانشگاه‌ها جا دارد بیش از گذشته به جایگاه آن ها توجه کنند. باید با هماهنگی و همکاری مدیران دانشجویی، در برطرف کردن مشکلات رفاهی دانشجویان گام برداریم.
 
وی در ادامه تاکید کرد: دانشجو نباید به جزء تحصیل دغدغه دیگری داشته باشد، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند؛ بیمار نباید رنجی به جز رنج بیماری داشته باشد، باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجو نیز رنجی به جزء رنج تحصیل نداشته باشد و بتواند بدون هیچ گونه مشکلی به تحصیل بپردازد.
 
ارژنگ افزود: فردی که در دانشگاه تحصیل می کند، خوابگاه جو، تغذیه خواه، وام طلب نیست، بلکه او یک دانشجو است و به دنبال کسب دانش به دانشگاه پا نهاده و وظیفه مدیران دانشجویی دانشگاه ها است که با همکاری روسای دانشگاه‌ها مشکل خوابگاه، تغذیه، وام و ... دانشجو را مرتفع و بستر مناسب و آرامی برای تحصیل این عزیزان فراهم سازند.
 
وی، از دانشجو و دانشگاه به عنوان سمبل جامعه یاد کرد و گفت: سازمان امور دانشجویان، صندوق رفاه و معاونت امور دانشجویی دانشگاه‌ها به عنوان مثلثی متحد و یکپارچه درصدد رفع مشکلات دانشجویان و بستر ساز تحصیل هدفمند نقش آفرینی می‌کنند و این تلاش با توجه به وقفه چندساله به علت تعطیلی ایام کرونا باید افزایش یابد و به سرعت شاهد رفع نگرانی‌ها و ایجاد خدمات رفاهی مناسب شأن دانشجو و فراهم سازی فرصت برابر برای تمام دانشجویان باشیم.

وی در پایان زیست سالم دانشجویی و افزایش ایمان و امید و شادابی را شعار اصلی این نشست عنوان کرد و برای تحقق آن، برنامه‌های پیش روی سازمان امور دانشجویان را تشریح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار