جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش مهمی را در پیشرفت اردبیل ایفا کند/ حمایت از ایده‌های فناورانه در حوزه علوم انسانی

استاندار اردبیل گفت: ما از ایده‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علوم انسانی حمایت می‌کنیم.

سیدحامد عاملی در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های علمی خود در حوزه‌های مختلف می‌تواند نقش مهمی را در پیشرفت استان ایفا کند، گفت: ما از ایده‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علوم انسانی حمایت می‌کنیم.

او اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ویژه جهاد دانشگاهی در عموم حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، صنعتی، حقوق و قوانین و...، این نهاد می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت استان اردبیل داشته باشد.

استاندار اردبیل افزود: استان اردبیل در بخش‌های کشاورزی و گردشگری جزو قطب‌های مهم و اساسی کشور محسوب می‌شود که بهره‌برداری حداکثری از این بخش‌ها نیازمند ورود جهاد دانشگاهی در کلیه سطوح است.

عاملی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز با تعریف زنجیره‌های مختلف در استان اردبیل، سعی بر تکمیل این زنجیره‌ها داریم که جهاد دانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال این زنجیره‌ها باشد.

آمادگی اردبیل برای ایجاد مرکز رشد و فناوری در زمینه علوم انسانی

او با اشاره به فعالیت مراکز علمی و پژوهشی استان اردبیل تصریح کرد: ما از ایده‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علوم انسانی حمایت می‌کنیم و آمادگی ایجاد مرکز رشد و فناوری در زمینه علوم انسانی را داریم تا برای حوزه‌های مختلف اجتماعی، راهکار و برنامه ارائه کنند.

استاندار اردبیل گفت: در حوزه حقوقی هم شاهد اجرای برخی قوانین در رابطه با استان‌ها در مرکز کشور هستیم که نیازمند تفویض اختیارات به مراکز استان‌ها است که برای عملیاتی‌سازی این موضوع، جهاد دانشگاهی می‌تواند با بررسی تخصصی این مسئله حقوقی و قانونی، به ارائه پیشنهاد‌ها و برنامه‌های لازم بپردازد.

عاملی به ضرورت شناخت ظرفیت‌های مختلف علمی و دانشگاهی در استان اردبیل تأکید کرد و افزود: می‌توانیم در عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها از جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.

او بیان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی است که مصداق عمومی جهاد و کار جهادی را معنا کرده است و باید در دستگاه‌های اجرایی جهاد و فرهنگ جهاد سرلوحه قرار گیرد.

جهاد دانشگاهی برای ارائه کمک‌های علمی و پژوهشی به استانداری‌ها آمادگی دارد

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این نشست اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آماده کمک به استانداری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی است.

او خبرگزاری‌های وابسته به این نهاد و افکارسنجی را ظرفیت مناسبی در حوزه علوم انسانی عنوان کرد و گفت: استان اردبیل در راستای پیشرفت و احصای مشکلات و رفع آن‌ها می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار