داستان عجیب درباره پرونده قارچ جادویی

مرد جوان که پلیس از کیف وی مواد روانگردان قارچ کشف کرده در دادگاه ادعای عجیبی را مطرح کرد.

مرد جوان که پلیس از کیف وی مواد روانگردان قارچ کشف کرده در دادگاه ادعای عجیبی را مطرح کرد. وی گفت: در جریان پس گرفتن طلب میلیونی از دوست قاچاقچی‌اش، کیف او را دزدیده و با قارچ جادویی روبه رو شده است.

مرد مرموز در شمال تهران
 رسیدگی به این پرونده به دنبال بازداشت یک مرد جوان در یکی از خیابان‌های شمال تهران آغاز شد. مأموران پلیس ایست و بازرسی که به او مشکوک شده بودند به وی دستور ایست دادند و در بازرسی از کیف همراهش ۳۸ گرم گراس و مقداری روانگردان قارچ کشف کردند. عجیب اینکه وی مدعی بود مواد روانگردان متعلق به او نیست.پرونده مرد جوان برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: پرونده کشف ۳۸ گرم گراس ازمتهم، منتهی به صدور حکم شده و وی به چهارمیلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده است. اما حالا به خاطر حمل و نگهداری مواد روانگردان معروف به قارچ جادویی برایش اشد مجازات می‌خواهم.سپس متهم رو به روی قضات ایستاد و ادعای عجیبی را مطرح کرد.

 وی گفت: مدتی بود ۲۰ میلیون تومان از یکی از دوستانم طلب داشتم. اما دوستم پولم را پس نمی‌داد. چند بار با او تماس گرفتم، اما آخرین بار حتی جواب تماس‌هایم را هم نداد. به همین خاطر سراغ او رفتم و کیفی را که همراهش داشت قاپیدم و سوار ماشین شدم تا به سرعت دور شوم. اما مأموران گشت بازرسی ماشینم را متوقف کردند. آن‌ها به بازرسی کیف پرداختند و مقداری گراس و قارچ کشف کردند. من از دیدن این مواد شوکه شده بودم. چون اصلاً قبلاً چنین موادی را ندیده و نمی‌شناختم.

 وی ادامه داد: من می‌دانستم دوستم قاچاقچی است و خرید و فروش گراس انجام می‌دهد، اما هرگز فکر نمی‌کردم آن روز در کیفش قارچ داشته باشد. من به خاطر بدشانسی‌ام این چنین به دردسر افتادم. من حتی اعتیاد به مواد مخدر ندارم و بی‌دلیل به خاطر پس گرفتن طلبم پایم به دادگاه کشیده شد. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

قارچ جادویی چیست؟

قارچ جادویی موسوم به ماشروم، قارچ‌های وحشی یا پرورشی هستند که حاوی پسیلوسیبین، یک ترکیب روانگردان و توهم زای طبیعی است. این مواد پتانسیل بالایی برای سوءمصرف و وابستگی دارد. ماشروم یک داروی توهم زا است که می‌تواند صداها، تصاویر و احساساتی را به مصرف کننده القا کند که در واقع وجود ندارند.

ازعوارض جسمی این ماده توهم زا می‌توان به گشادی مردمک چشم، خواب آلودگی، سردرد، گرفتگی شکم، افزایش ضربان قلب، فشار خون و دما و همچنین عدم حفظ تعادل اشاره کرد.

عوارض روانی آن، احساس تحریف شده از زمان، مکان و واقعیت، سرخوشی، توهم، مشکل در فکر کردن و تمرکز، روان پریشی و عصبی بودن است. از آنجا که مجیک ماشروم‌ها بسیار شبیه به قارچ‌های سمی هستند، خطر بالقوه مسمومیت برای مصرف‌کننده وجود دارد که می‌تواند به آسیب اعضای بدن و حتی مرگ منجر شود.

برچسب ها: حوادث ، قاچاق مواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۰۶:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
تیربارانش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
نیم کیلو تریاک جریمه اش چقدر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
کنجکاو شدم در بارش تحقیق کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بزرگترین خطر مواد مخدر ه توجامعه ،ودستهایی کثیفی که از این طریق نابود کردند نسل جوان را
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بیچاره پلیس میگیره ولی قانون ولش میکنه ، خدایش چهار میلیون؟؟ من باشم سری بعد دوبرابر قاچاق میکنم ، نهایتش ده میلیون جریمه هست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
نرید سمت مواد روانگردان چون روانی میشید دیدم که میگم تهش یا تیمارستانه یا مرگ
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اگه تو كيف پول بود بازم مى گفت از رفيق قاچاقچيم دزديدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
از زمانیکه که حکم اعدام قاچاقچیان موادمخدر توسط تعدادی ازنمایندگان مجلس که همه قضیه پولهای کثیف رامیدانید چگونه باعث انتخاباتشان شد جلوی حکم اعدام این جنایتکاران را گرفتند واین شد سرنوشت نسل جوان پراحساس ایران زمین که باید به فنا و نابودی روند و فقط 4 میلیون جزای قاتلین فرزندان ایران است؟ قوه فضاییه را اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
4 میلیون رو از کجا آوردی؟ واسه خودت میبافی.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۲۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
این قارچ میشه با تخم مرغ خورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
روانی
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۳:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
همین مونده بود نمیدونستیم که اینم عمومی کردید همه یاد بگیرن خخخخخخ گرفتید که گرفتید حالا چرا توضیحات در مورد حس و حالش میکنید که بدتر همه تحریک به مصرفش بشن این چیزایی که ازش تعریف شد منم دلم خواست برم تستش کنم:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
یعنی وااااقعا خره اونی که
با وجود اینکه عوارضش ذکر شده بخواد مصرفش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
یعنی ادمی ک معتاد میشه نمیدونسته عوارضش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
4 میلیون تومن ؟! بعد این قراره جلوی وقوع این چنین جرم هایی رو بگیره؟ واقعا خودشونو مسخره کردن یا مردم رو ؟
آخرین اخبار