جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان:

افزایش تعامل دستگاه قضا و نیروی انتظامی، موجب توسعه اعتماد و امنیت می‌شود

سردار عبدالعلی روانبخش گفت: تعامل موجود بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی روز به روز در حال افزایش است که موجب توسعه اعتماد و امنیت می‌شود.

سردار عبدالعلی روانبخش در نشست شورای قضایی استان کرمان با نیروی انتظامی، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه تعامل انتظامی و قضایی، مکمل فعالیت‌های ۲ حوزه است، گفت: جای قدردانی دارد که تعامل موجود بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، روز به روز در حال افزایش است که موجب توسعه اعتماد و امنیت می‌شود.

او  بر برگزاری مستمر نشست‌های تعاملی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: طرح بسیاری از موارد از سوی روسای کلانتری‌ها و روسای پلیس‌های تخصصی، موجب می‌شود که کار‌ها در مسیر توسعه امنیت و عدالت بهتر پیش رفته و بسیاری از مشکلات برطرف گردد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی  در این نشست ضمن تاکید بر این مطلب که هدف مشترک دستگاه قضایی و فراجا، خدمت به مردم و افزایش رضایت مندی آن ها است، گفت: این رضایت مندی در قالب نشست‌های مشترک و همراهی دستگاه قضایی و فراجا افزایش خواهد یافت.

او افزود: ماموریت‌ها و مسئولیت‌های مشترکی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی وجود دارد و بخش عمده‌ای از دستورات قضایی و احکام صادره در دستگاه قضایی باید از سوی نیرو‌های فراجا انجام شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی و فراجا در اجرای ماموریت‌های خود با محدودیت‌هایی روبرو هستند که نشست‌های تعاملی در رفع این محدودیت‌ها بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: دستورالعملی از سوی قوه قضاییه به منظور تقویت نشست‌های تعاملی صادر شده است که باید در اولویت قرار گیرد.

او گفت: نیرو‌های فراجا ضابط دستگاه قضایی هستند و باید ضمن اجرای ماموریت‌های خود، وظایف و تکالیف خود در مقام ضابط عام دستگاه قضایی را نیز انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار