۸۸ خانواده با کمک مرکز ناباروری قزوین صاحب فرزند شدند

رییس مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۸۸ خانواده در آرزوی فرزند طی سال گذشته با استفاده از تکنیک‌های نوین پزشکی در این مرکز دارای فرزند شدند.

دکتر حمیده پاک نیت ضمن قدردانی از دست اندرکاران کلینیک درمان ناباروری شهیده زهرا بوکانیان مرکز آموزشی و درمانی ولایت، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در این مرکز و با بهره گیری از آخرین متد‌های روز پزشکی و دستگاه‌های پیشرفته، امکان درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور فراهم شده و در یک سال گذشته، ۸۸بارداری و ۱۶ زایمان موفق و تولد نوزاد زنده در بین مراجعان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: شاخص موفقیت درمان ناباروری در جهان ۲۵ درصد است که با تلاش تیم درمانی و پزشکان و متخصصان، شاخص موفقیت این مرکز به ۳۷ درصد رسیده است.

رئیس مرکز درمان ناباروری شهیده زهرا بوکانیان از تشکیل بیش از ۱۲۰۰ پرونده در این مرکز خبرداد و یادآور شد: ۲۶ مورد آی وی اف، ۶۲ مورد آی یو آی و ۱۱۰۰ مورد اسپرموگرام در یک سال پس از راه اندازی برای درمان ناباروری در مرکز به انجام رسیده است.

پاک نیت با بیان اینکه امکان اهدای جنین برای زوج‌هایی نابارور فراهم شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی به صورت حمایتی پرداخت شده و متقاضیان و مراجعان فقط ۱۰ درصد هزینه‌ها را متحمل می‌شوند.

 این مرکز از خرداد سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده و یکی از ظرفیت‌های اصلی حوزه سلامت استان قزوین در زمینه توسعه گردشگری درمانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.