معاون وزیر نفت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد؛

۲.۶ میلیارد لیتر ذخیره گازوئیل در کشور

سالاری گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۲.۶ میلیارد لیتر ذخیره گازوئیل داریم به طوری که یعنی ۸۰ تا ۸۵ درصد مخازن ذخیره نیروگاهی پر شده است.

جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بحث نوسازی پالایشگاه‌ها را بررسی و در دستور کار قرار داده ایم.

او گفت: در حال حاضر ما می‌توانیم نفت خام کشورمان را در پالایشگاه ونزوئلا فرآورش کنیم به طوری که در گذشته از نظر ساختاری دچار مشکلاتی شده بودند و توانستیم پالایشگاه آن‌ها را احیا کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: نگاه بعدی ما این بود که زنجیره ارزش را هم تکمیل کنیم، یعنی بعد از فرآورش نفت خام در پالایشگاه ها، به سمت تولید محصولات پتروشیمی حرکت کنیم که یک واحد پتروشیمی هم توسط بخش خصوصی انجام که بتواند راه اندازی شود و از محل فروش محصولات آن، بازپرداخت سرمایه گذاری هم صورت گیرد.

سالاری گفت: همچنین باید پالایشگاه‌های داخل کشور را به پالایشگاه‌های فراسرزمینی متصل کنیم تا بتوانند با یکدیگر انتقال تجارب و اطلاعات داشته باشند.

او گفت:در حال حاضر در کشور حدود ۲.۶ میلیارد لیتر ذخیره نفت گاز( گازوئیل) داریم به طوری که یعنی ۸۰ تا ۸۵ درصد مخازن ذخیره نیروگاهی پر شده است. به همین نسبت، به صنایعی که در فصل زمستان دچار مشکل می‌شوند، اعلام کردیم که به تدریج، مخازن سوخت مایع خود را پر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار