برگزاری راهپیمایی ضد آمریکایی در کره شمالی

کره شمالی یک راهپیمایی گسترده در پیونگ یانگ علیه «امپریالیسم» آمریکا برگزار کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: راهپیمایی ضد آمریکایی در کره شمالي در حالی برگزار شد که این کشور هفتاد و سومین سالگرد جنگ کره را برگزار کرد و  حدود ۱۲۰ هزار نفر از افراد جوان و نیز کارگران این کشور در این راهپیمایی شرکت کردند.

 به گزارش الجزیره، در این راهپیمایی که در سراسر پایتخت برگزار شد راهپیمایان دست نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود «همه نقاط کشور آمریکا در حد فاصل برد سلاح‌های ما قرار دارد» یا «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است».

جنگ کره روز ۲۹ ژوئن ۱۹۵۰ آغاز شد هنگامی که کره شمالی در تلاش برای یکپارچگی به جزیره کره زیر پرچم دولت کره شمالی، به کره جنوبی حمله کرد. این حمله به جنگی سه ساله منجر شد که طی آن نظامیان کره شمالی با حمایت شوروی سابق و چین با نیرو‌های سازمان ملل با هدایت آمریکا جنگیدند و حدود دو میلیون کشته بر جای گذاشت.

مراسم یادبود این جنگ در روز یکشنبه در پی مجموعه‌ای از آزمایش‌های تسلیحاتی توسط کره شمالی صورت گرفت که به سلاح هسته‌ای مسلح است. از جمله این آزمایش‌ها تلاش کره شمالی برای قرار دادن نخستین ماهواره جاسوسی خویش در مدار زمین بود.

خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد کره شمالی اکنون «قوی‌ترین سلاح مطلق را برای مجازات امپریالیست‌های آمریکایی دارد» و «انتقام جویان در این سرزمین اراده‌ای سوزان و شکست ناپذیر برای انتقام گرفتن از دشمن دارند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار