پوتین: کودتاچیان محاکمه خواهند شد

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد افرادی که شورش و کودتای اخیر را در این کشور سازماندهی کردند به پای میز محاکمه آورده خواهند شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امشب در یک سخنرانی تلویزیونی که از شبکه یک این کشور پخش شد، به تشریح تحولات اخیر و شورش گروه نظامی واگنر  پرداخت و از اتخاذ تصمیماتی در این خصوص خبر داد.

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه کشورش در تحولات اخیر وحدت بی‌سابقه‌ای را در جامعه شاهد بود و مردم روسیه بر حمایت خود از قانون اساسی و حکومت تاکید کردند، افزود: ما در هر صورت کودتای مسلحانه را از بین می‌بردیم.

رئیس جمهور روسیه افزود: برخی افراد اقدام به اعمال مجرمانه‌ای کردند که می‌توانست به ایجاد تفرقه در جامعه منجر شود؛ سازمان دهندگان کودتا به وطن و مردم خیانت کردند و پای میز محاکمه آورده خواهند شد. هرگونه باج‌گیری و آشوب در این کشور  با هدف ایجاد ناامنی محکوم به شکست است.

او به اهداف دولت اوکراین علیه روسیه اشاره کرد و گفت: خون‌ریزی میان برادران تمام چیزی بود که نازی‌های کی‌یف به دنبال آن بودند تا اینکه روسیه در مسیر خود شکست بخورد.

پوتین با تمجید از نیروهای مسلح روسیه تصریح کرد: نیروهای امنیتی و پلیس در اتفاقات اخیر کنار مردم ایستادند و خلبانانی که جان خود را از دست دادند، در پی حفظ منافع روسیه بودند.

رئیس‌جمهور روسیه در مورد شورش مسلحانه‌ای که چند روز پیش رخ داد، تاکید کرد: نیروهای واگنر هم ملی‌گرا بودند و سرزمین‌هایی متعلق به وطن را آزاد کردند، اما یکی از آنها سعی کرد که از این نیروها در یک عملیات کور استفاده کند.

او اضافه کرد: از سربازان و فرماندهان واگنر که تصمیم گرفتند به خونریزی نپردازند تشکر می کنم؛ آنها امروز برای عقد قرارداد با وزارت دفاع فرصت دارند؛ در غیر این صورت می‌توانند به بلاروس بروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
پدرهمشونو دربیاریه جوری مجازات کن که عبرت تاریخ بشه بیشرفهای مفتخورن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
وقتی بایدن می گوید کار مانیست بسیار شفاف یعنی این یک نفوذ به واگنر از طریق اوکراین ویهودیان اسرائیل جاسوسان ونیرو خریداری شده از تبهکاران توسط غرب که برای رسیدن به هدف هرکاروجنایتی می کند وحالا پرده آخر دست روسیه شویگو و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۲
کپی برداری از اردوغان شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۶ تير ۱۴۰۲
من میگم چرا یهویی اصلاح طلبان ماتم گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
البته با تخفیف در مجازات بدلیل تسلیم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۲
البته به قیمت خونریزی زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
منبع حرفات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
واگنرها اگر می ماندند با توجه به نقش پررنگشان در جنگ به قهرمان ملی تبدیل می شدند، لذا پوتین و دارو دسته اش برای رهایی از ورود آنها به هیئت حاکمه ،این سناریو را پیاده کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
شایدم کلکی بود برای اینکه گروه واگنر را دربلاروس بغل خیک اروپا مستقر کنند :) البته درمعادلات هوار مجهولی دنیای سیاست! همه چیز ممکنه مگراینکه خلافش با منطق وسند ومدرک معتبر ثابت شود نه تبلیغ ورسانه وفریب وبزرگنمایی وتحریف وسانسور و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
معلوم بود شورش شکست میخوره، پوتین یه عمر مشق سیاست میکنه
Georgia
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۲
خب خداروشکر به خیر گذشت ، کی اومدی ،نبودی، هاااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
دمت گرم ..خوب فک ارباب و کاسه لیساشو با خاک یکسان میکنی ..
آخرین اخبار