ذبح و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان با نظارت بهداشتی

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در روز عید قربان همچون سنوات گذشته موضوع ذبح و قربانی و توزیع میان نیازمندان را داریم.

امانی  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: از ۱۰  تا ۱۸ ذی الحجه به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است که در روز عید قربان همچون سنوات گذشته موضوع ذبح و قربانی و توزیع میان نیازمندان را داریم.

وی گفت: در روز عید قربان ذبح قربانی عموم نیکوکاران با نظارت ناظر شرعی و بهداشتی در کشتارگاه دشت بره انجام گرفته و توزیع گوشت قربانی همان روز میان نیازمندان انجام می‌شود.

امانی اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در طرح قربانی را داشتیم که سال جاری نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی هستیم، عموم مردم نیکوکار می‌توانند از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* اهداء کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان توضیح داد: در روز عید غدیر خم نیز یکی از توصیه‌ها اطعام است که از این رو برنامه ریزی برای طبخ ۱۴ هزار غذا و توزیع آن میان نیازمندان و محرومان انجام شده که در روز عید غدیرخم در مسجد جامعه قزوین انجام خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده تصریح کرد: براساس آمار‌ها در پایان سال ۱۴۰۱ تعداد فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت هفت هزار و ۶۷۸ نفر بوده که ۳۲ هزار و ۷۸۵ حامی از آن‌ها حمایت می‌کنند البته طی سه ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۷۳۹ نفر حامی جدید به این تعداد افزوده شده اند.

وی اظهارکرد: مقایسه آمار‌ها حکایت از آن دارد که میزان کمک مردمی طی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ از رشد ۲۵ درصدی برخوردار است  البته شهر اقبالیه در صدقه رتبه نخست استان و شهر آبگرم و آوج نیز رتبه نخست را در طرح اکرام و ایتام داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند نذر قربانی خود را از طریق مراجعه حضوری و یا کد مهربانی و یا سایت www.۳۳۸۰۸.ir  اهداء کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار