معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور:

۱۰ هزار روستای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شود

امسال در قالب جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شود.

مجید آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور روز سه شنبه در بازدید از پروژه‌های جهاد آبرسانی در زنجان، گفت: در همین راستا بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۸۷۲ هزار مترمکعب مخزن ذخیره سازی آب، چهار باب تصفیه خانه با ظرفیت ۲۹۰ لیتر در ثانیه و ۷۴۷ حلقه چاه، ۱۰ هزار ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۴۰ هزار لیتر در ثانیه احداث و ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه منابع آبی ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: از ۱۰ هزار روستایی که در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شود بالغ بر هفت هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سه هزار روستا نیز توسط شرکت‌های آب و فاضلاب اجرا خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: امسال ردیف‌های اعتباری مناسبی برای طرح‌های آبرسانی روستایی اختصاص یافته که در همین راستا ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری برای بخش‌های آب، مسکن و راه در نظر گرفته شده است که امیدواریم منابع خوبی برای تامین آب روستایی اختصاص یابد.

این مسئول تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز از طریق قرارگاه محرومیت زدایی برای تامین آب شرب روستایی اختصاص یافته است که باید توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شود.

آقازاده گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیز تا هفته آینده از محل ردیف‌های اعتباری ملی برای توسعه آبرسانی روستایی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود ۱۰ هزار روستای دیگر نیز به این تعداد افزوده شود، تاکید کرد: این طرح‌ها در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت اجتماعی به عنوان سیاست اصولی دولت سیزدهم برای حل مشکلات روستاییان انجام می‌شود.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.