طرح تابستانه مهارت در قزوین کلید خورد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: طرح تابستانه مهارت با هدف توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی با مشارکت هفت دستگاه و نهاد در استان کلید خورد.

 علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در نشست شورای مهارت استان قزوین گفت: در قالب این طرح شاهد هم افزایی دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، تعاون کار و رفاه، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و دانشگاه آزاد در زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی خواهیم بود.

این مسوول گفت: دوره‌های مهارتی تدارک دیده شده از سوی هر دستگاه پس از تایید در دبیرخانه شورای مهارت به مسوولیت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به شکل رایگان برای جامعه هدف دستگاه‌های یاد شده برگزار می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه دوره‌های یاد شده باید متناسب با نیاز بازار کار و استعداد و علاقه متقاضیان برگزار شود، اظهار کرد: در این طرح از ظرفیت مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و امکانات و کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان قزوین استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی باید با برگزاری دوره‌های مهارتی پر شود، اظهار کرد: فصل تابستان به ویژه برای دانش آموزان بهترین زمان برای یادگیری مهارت به شمار می‌رود و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

این مسوول گفت: بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلات دانشگاهی به دلیل فقدان مهارت از حضور در بازار کار محروم هستند و همچنین بسیاری از واحد‌های تولیدی قزوین نیز نیازمند نیروی کار ماهر هستند بنابراین اجرای طرح‌هایی مانند تابستانه مهارت می‌تواند افراد را دارای مهارت کرده و آن‌ها را مهیای حضور در بازار کار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی قزوین با بیان اینکه ۱.۵ درصد شاغلان بخش کشاورزی و ۵.۵ درصد شاغلان صنعت کشور مربوط به استان قزوین است، افزود: مهارت آموزی تنها مختص افراد جویای کار نیست بلکه در راستای ارتقای بهره وری و آشنایی با فناوری‌های جدید در حرفه‌های مختلف نیاز است تا افراد شاغل نیز مهارت خود را بروزرسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.