۳۰ درصد مشترکان برق شامل پاداش صرفه جویی شدند

یاقوتی گفت: در این مدت کوتاهی که از طرح پاداش مدیریت مصرف میگذرد تا کنون ۳۰ درصد مشترکان شامل پاداش صرفه جویی شده اند.

آقای عبدالامیر یاقوتی معاون دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر  گفت: مصرف صنایع در سه ماه اول سال نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد رشد داشته است. در بخش کشاورزی هم مصرف ۱۰ درصد نسبت به سه ماهه سال گذشته رشد داشته است.همینطور می توان گفت ۵۰ درصد بار توزیع که عمده آن مربوط به صنایع است به صورت آنلاین رصد می‌شود. 

او در خصوص صرفه جویی در بخش اداری گفت: بخشی از صرفه جویی در ادارات، در کنار تغییر ساعت کاری به مدیریت رفتار‌ها مربوط می‌شود که باید مصرف خود را در یک سقف و محدودیت قرار دهند. با بازگشت ساعت کاری به شرایط عادی مسئله الزام ۳۰ درصدی کاهش مصرف برق ادارات تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

یاقوتی با اشاره به طرح پاداش مشترکان گفت: سال گذشته طرح پاداش مصرف اعمال شد و ۴۰ درصد قبوض شامل پاداش شدند و طی آن ۱ میلیون مشترک از مشترکان پرمصرف به جمع مشترکین با مصرف تا سقف الگو اضافه شدند. با این طرح مصرف بخش خانگی ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۰.۲ درصد کاهش یافت و سرانه مصرف خانوار از ۲۶۶ به ۲۵۸ کیلووات ساعت در ماه کاهش پیدا کرد. طرح جدید یک ماه است که آغاز شده و برای ۳۵ درصد مشترکانی که برای آنها قبض صادر شده مشمول پاداش شدند. با توجه به افزایش تعرفهه پاداش مبلغ نهایی پاداش ها بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد شد. 

او ادامه داد: حذف یارانه مشترکان پرمصرف در دستورکار است. افزایش قیمت برق مشترکین پر مصرف باعث می‌شود این مشترکان نسبت به اصلاح الگوی مصرف خود اقدام کنند. طبق آمار ۲۰ درصد مشترکین بیش از الگو در فصل گرما مصرف می‌کنند و ۴ درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو مصرف می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار