افتتاح مرکز اطلاعات زمین ناسا برای حل معضل تغییرات آب و هوایی

آژانس فضایی ناسا یک مرکز اطلاعات زمین جدید را برای رسیدگی به موضوع تغییرات آب و هوایی افتتاح کرد.

ناسا از مرکز اطلاعات جدید مربوط به زمین در مقر اصلی خود پرده برداری کرده که یک نمایشگاه فیزیکی و پلتفرم مجازی برای نشان دادن چگونگی استفاده از داده‌های ناسا برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا، چالش‌های زیست محیطی و مدیریت بلایا است.

این مرکز با تکیه بر داده‌های شش دهه رصد زمین، به طیف گسترده‌ای از کاربران اعم از آتش نشانان، کشاورزان، خریداران مسکن و برنامه ریزان برای کاربری زمین خدمت و به آن‌ها در تصمیم گیری آگاهانه کمک می‌کند.

این مرکز عبارت است از بخشی از فضای فیزیکی و بخشی تجربه مجازی که نشان می‌دهد چگونه داده‌های ناسا می‌توانند زندگی را در مواجهه با بلایا، چالش‌های محیطی و دنیای در حال تغییر ما بهبود بخشند. ناسا از طریق مجموعه گسترده ماهواره‌های رصد زمین نقش مهمی در ارائه داده‌ها به محققان و دیگران در زمینه تغییرات آب و هوایی دارد.

برای شش دهه، ماهواره‌ها، حسگر‌ها و دانشمندان ناسا مشاهداتی را درباره سیاره مادری ما (زمین) جمع‌آوری کرده‌اند. در مرکز اطلاعات زمین، عموم مردم می‌توانند نگاهی اجمالی به آنچه این داده‌ها در مورد افزایش سطح دریا، کیفیت هوا، آتش‌سوزی‌ها، گاز‌های گلخانه ای، انرژی و کشاورزی آموزش می‌دهند، داشته باشند.

برای بیش از ۶۰ سال، ناسا از نقطه برتری ما در فضا برای ماهواره‌ها و ابزار‌های رصد زمین در ایستگاه فضایی بین‌المللی برای جمع‌آوری داده‌های حیاتی استفاده کرده است تا به هدف درک بیشتر این داده‌ها دست یابد. بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: ناسا مرکز اطلاعات زمین را برای استفاده همه افتتاح می‌کند؛ از آتش نشانانی که برای مدیریت آتش سوزی‌ها به داده‌های ناسا تکیه می‌کنند تا کشاورزانی که باید بدانند چه زمانی و کجا محصولات خود را بکارند. مرکز اطلاعات زمین به افراد بیشتری کمک می‌کند تا هر روز تصمیمات آگاهانه بگیرند.

ناسا داده‌هایی را جمع آوری و به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند به همه افراد از مناطق ساحلی از جمله خریداران خانه در ارزیابی خطر سیل کمک کند. مشاغل در خلیج مکزیک و دریاچه‌های بزرگ به دنبال اطلاعاتی در مورد شکوفه‌های مضر جلبک هستند. کشاورزان به اطلاعات در مورد خشکسالی و طوفان نیاز دارند؛ و برنامه ریزان کاربری اراضی استانی برای ارزیابی مدیریت آتش سوزی جنگل نیازمند اطلاعات هستند.

کیت کالوین، دانشمند ارشد ناسا و مشاور ارشد آب و هوا بیان کرد: داده‌های ناسا در سراسر ایالات متحده و جهان به حمایت از منابع موجود و نیز به جوامع کمک می‌کند تا برای تغییرات آب‌وهوایی آماده شوند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار