میهمانی بزرگ یک کیلومتری اطعام علوی در اهواز و بهبهان برپا می‌شود

اطعام علوی و جشن عید غدیر خم به طول یک کیلومتر در اهواز و بهبهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق هلالی مجد  دبیر طرح ضیافت علوی اهواز می‌گوید: متولیان هیات‌های مذهبی، مساجد، اصناف و مجموعه‌های فرهنگی که قصد شرکت در اطعام عید غدیر جشن‌های محله ای، منطقه‌ای و جشن یک کیلومتری به عشق امام علی (ع) را در خیابان سلمان فارسی (نادری) اهواز دارند کلمه "به عشق علی" و نوع مشارکت را به شماره ۱۰۰۰۰۰۶۱۳ ارسال کنند.

 او گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح ضیافت علوی، در روز عید غدیر خم یک میلیون پرس غذای متبرک در خوزستان پخت و بین مردم توزیع شود.

دبیر طرح ضیافت علوی اهواز ادامه داد: طرح ضیافت علوی با هدف تهیه و توزیع ۱۴ هزار غذای متبرک در اهواز به مناسبت عید غدیر خم  اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام هلالی مجد  گفت: این طرح امسال با همکاری متولیان مسجد الغدیر اهواز و هیات روضه الزهرا (س)، برای دوازدهمین سال متوالی، با پخت ۱۴ هزار پرس غذای گرم در بلوار جمهوری اسلامی اجرا خواهد شد.

او  افزود: جشن عید غدیر خم و فعالیت آشپز‌ها برای پخت غذا، از ساعت ۲۱ شب عید غدیر در حد فاصل زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی و پل پنجم برگزار می‌شود.

دبیر طرح ضیافت علوی اهواز گفت: کار توزیع این غذای متبرک از صبح روز عید غدیر خم در میان آسایشگاه‌ها، مراکز خیریه، نیازمندان و … آغاز می‌شود.

همچنین اطعام ۱۴ هزار نفر مردم بهبهان همراه با برگزاری میهمانی یک کیلومتری در روز عید سعید غدیر خم در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حجت اله نظری مسئول برگزاری ضیافت بزرگ علوی در بهبهان نیز گفت: طرح ضیافت علوی در راستای اطعام ۱۴ هزار نفری مردم و نیازمندان شهرستان بهبهان با مشارکت خیران نیک اندیش، و با کمک ادارات و سازمان‌های دولتی در روز عید غدیر و دهه ولایت برگزار خواهد شد.

 او افزود: میهمانی بزرگ یک کیلومتری اطعام مردم شهرستان بهبهان از حدفاصل میدان شهید محسنی تا میدان زیدون این شهر در روز عید سعید غدیر خم برپا می‌شود.

مسئول برگزاری ضیافت بزرگ علوی در بهبهان ادامه داد: فعالیت آشپز‌ها برای این ضیافت از روز قبل از عید سعید غدیر خم با مشارکت جوانان و شروع، و غذا از صبح روز عید غدیر بین مومنان و نیازمندان توزیع خواهد شد.

۱۶ تیر مصادف با ۱۸ ذیحجه مصادف با عید بزرگ غدیر خم است؛ روزی که نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص)، امام علی (ع) را در حجه الوداع، به جانشینی خود منصوب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.