نیاز بیمارستان‌های گیلان به گروه‌های منفی خون

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به برخی گروه‌های خونی کمیاب نیاز مبرم دارند.

بابک پاکدل، مدیرکل انتقال خون گیلان از نیاز مبرم بیمارستان‌های استان به گروه‌های منفی خون خبر داد و گفت: اهدا کنندگان برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت مراجعه و جان بیماران نیازمند بستری در مراکز درمانی را نجات دهند.

او افزود: در ۳ ماه گذشته، ۲۶ هزار و ۸۲۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و ۲۳ هزار و ۶ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گفته مدیرکل انتقال خون گیلان، اهدای خون در این مدت نسبت به سال گذشته نیم درصد افزایش داشته است.

پاکدل تصریح کرد: در بهار امسال مراجعه کنندگان مرد اهدای خون ۲۲ هزار و ۲۶۶ نفر بودند و اهدا کنندگان زن ۷۴۰ نفر بودند که به ترتیب ۹۷ و ۳ دهم درصد افزایش داشته است.

او همچنین گفت: از این تعداد اهدا کننده خون ۱۳ هزار و ۱۶۲ نفر مستمر، ۳ هزار و ۳۱۱ نفر برای نخستین بار و ۶ هزار و ۵۳۳ نفر اهداکنندگان باسابقه بودند.

خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران تصادفی و یا بیمارانی که بر اثر خونریزی ناشی از عمل جراحی بخش زیادی از خون خود را از دست داده اند، به بیمارستان‌ها ارسال شده و یا برای تهیه انواع فرآورده‌های خونی برای درمان بیماری‌های خاص به مراکز ویژه پزشکی فرستاده می‌شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.