بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر در رشت

مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای ۷ تیر امروز در رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا امروز در مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ کبوتر خونین‌بال انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت گفت: درس بزرگ واقعه ۷ تیر این است که هیچگاه نباید از ترفند‌های شوم دشمنان انقلاب غافل بود.

او با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای واقعه ۷ تیر افزود: وقایع جانگدازی همچون ۷ تیر، مصداق بارزی از تلاش‌های مذبوحانه دشمنان برای ایجاد اخلال در نظام اسلامی بود تا روند اجرای احکام الهی و اقامه عدل و داد را در این مرز و بوم مسکوت گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی به تغییر ماهیت مقابله دشمنان با ارزش‌های انقلاب اسلامی، به جنگ ترکیبی دنیا، استکبار و صهیونیسم جهانی علیه این سرزمین اشاره کرد.

او افزود: تنها راه بی اثر کردن این نوع از جنگ شناختی و رسانه ای، ارتقاء قدرت تحلیل در بستر رصد فرایند‌هایی ست که مقدمات تغییر در تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مهیا ساخته است.

بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر در رشت

در این مراسم آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر در رشت

در شبانگاه ۷ تیر ۱۳۶۰ آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله ۴ وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند که ۵ شهید و یک جانباز این واقعه جانگداز، گیلانی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.