تکرار حرکت غیردیپلماتیک صدراعظم آلمان در خصوص انتخابات آمریکا

صدراعظم آلمان امروز بار دیگر موضوع اقبال بالای بایدن برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکرار کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (چهار شنبه) بار دیگر در اقدامی که مغایر با شان دیپلماتیک محسوب می‌شود اقدام به گمانه زنی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد. 

وی ابراز اطمینان کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دوباره در سال ۲۰۲۴ انتخاب خواهد شد و این خوش بینی را به تعهد بایدن برای تقویت انسجام اجتماعی نسبت داد.

شولز در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ARD آلمان گفت: «من واقعا معتقدم که رئیس جمهور بایدن در تلاش برای انتخاب مجدد موفق خواهد بود، زیرا او فقط یک سیاستمدار باتجربه نیست، بلکه کسی است که واقعا برای انسجام اجتماعی در کشور خود تلاش می‌کند.»

شصتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و احتمالا بایدن بار دیگر با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روبرو شود.

آلمان بزرگترین شریک تجاری آمریکا در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و دو طرف روابط نزدیکی با یکدیگر در حوزه‌های نظامی و اقتصادی دارند. این دو کشور عضو سازمان ناتو گرچه طی دوران ریاست جمهوری ترامپ فراز و فرود‌هایی در روابط میان خود داشتند، اما پیوند استراتژیک میان دو طرف فارغ از آنکه چه کسی در کاخ سفید حضور داشته باشد همواره میان برلین و واشنگتن وجود داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار