احداث دیگر اماکن ورزشی مجموعه نقش جهان اصفهان در دستور کار است

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: احداث و تکمیل اماکن ورزشی رشته‌های دیگر در مجموعه ورزشی نقش جهان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: احداث و تکمیل اماکن ورزشی رشته‌های دیگر مانند دوچرخه سواری و استخر شنا در مجموعه ورزشی نقش جهان در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته است.

جواد محمدی افزود:  تاکنون برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه داشته‌ایم و سعی ما بر این است که فعالیت ساخت و ساز در مدت زمان مناسبی پیش برود.

او  با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری ورزشگاه نقش جهان به ریاست استاندار اصفهان گفت: پیشبرد اهداف در این مجموعه ورزشی بزرگ از جمله دغدغه‌های مدیریت استان به‌شمار می‌رود و بر همین اساس جلسه‌هایی را برای رفع مشکلات در آن برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان در این موضوع دخیل هستند و تاکنون جلسه‌های مناسبی برای رفع چالش‌ها در مجموعه ورزشی نقش جهان برگزار شده است.

محمدی با اشاره به پدیده فرونشست در استان اصفهان گفت: این موضوع نیز بررسی شده و فرونشست مجموعه ورزشی نقش جهان را تهدید نمی‌کند.

مساحت طرح جامع اولیه مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان یک هزار و ۲۰۰ هکتار بود، اما در مصوبه‌ای در دهه ۷۰ از سوی مجلس شورای اسلامی تنها حدود ۳۰۰ هکتار آن با کاربری ورزشی باقی ماند و به وزارت ورزش و جوانان سپرده شد و بقیه را از کاربری ورزشی خارج کردند.

اکنون این ۳۰۰ هکتار در اختیار اداره کل ورزش و جوانان اصفهان است.

ورزشگاه فوتبال این مجموعه (استادیوم ۷۵ هزار نفری) سال‌ها نیمه تمام ماند تا در نهایت فولاد مبارکه برای تکمیل و بهره‌برداری آن قدم پیش گذاشت و سرانجام در سال ۱۳۹۵ در مساحتی بالغ بر ۵۶ هکتار به بهره‌برداری رسید.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۸ تير ۱۴۰۲
شرق و غرب و جنوب اصفهان مکانهای خوب و خلوتی برای ساخت شهرها و پیستهای خودرو و فرمول یک و موتور سواری و دوچرخه سواری و اسب سواری و دیگر ورزش‌هاست زیرا که زمین های خالی بیشتری دارند ،غرب استان نیز از لحاظ آب و هوایی مناسب است