باد و باران بیش از ۴۷ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق ایرانشهر خسارت زد

مدیر امور برق ایرانشهر گفت: باد و باران طی چند روز اخیر باعث خسارت حدود ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به شبکه توزیع برق این منطقه شد.

ابراهیم سلیمانی اظهارکرد: بر اثر این شرایط جوی ۲۶ اصله پایه تیربرق و ۱۱ دستگاه ترانسفورماتور در شهرستان ایرانشهر دچار خسارت شد.

وی ادامه داد: با تلاش کارکنان امور برق شهرستان ایرانشهر اکنون شبکه‌های خسارت دیده این شهرستان اصلاح شده است.

مدیر امور برق ایرانشهر بیان کرد: شهروندان گرامی در صورت بروز هرگونه خسارت به شبکه توزیع برق، موارد را از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکیشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه افزایش دما و به دنبال آن افزایش مصرف برق باعث خسارت به شبکه توزیع برق شده است، افزود: کاهش مصرف برق حتی به اندازه خاموش کردن یک لامپ و کولر به پایداری شبکه برق کمک می کند.

خسارت ۱۴ میلیارد ریالی باد و باران در شهرستان سراوان

مدیر امور برق سراوان نیز گفت: باد و باران هفته گذشته در این شهرستان باعث خسارت ۱۴ میلیارد ریالی به شبکه توزیع برق این منطقه شد.

سمیرا رحمانی اظهارکرد: اصلاح یک کیلومتر شبکه فشار متوسط، اصلاح ۳۰۰ متر شبکه فشار ضعیف، اصلاح سه مورد کابل فیدر آسیب دیده و احداث ۱۱ اصله پایه از جمله اقدامات مهم انجام شده توسط کارکنان این امور است.

وی ادامه داد: کارکنان امور برق شهرستان سراوان به محض اطلاع از خسارات وارد شده در مناطق مورد نظر حضور یافته و نسبت به اصلاح و احداث مجدد شبکه برق اقدام کردند.

مدیر امور برق سراوان گفت: شهروندان گرامی در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و توفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات شبکه برق جدا خودداری و در صورت مشاهده هرگونه حادثه و خاموشی، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ (مراکز اتفاقات برق استان) و اپلیکیشن "برق من" اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.