سقوط بهای طلا به پایین‌ترین میزان طی ۳ ماه گذشته

بهای طلا در بازار فلزات گرانبها شاهد کاهش شدید و رسیدن به پایین‌ترین میزان از ماه مارس بود.

طلا همواره به عنوان یک سرمایه گذاری امن در زمانی که نرخ تورم بالاست شناخته می‌شود. با آرام شدن شرایط بین المللی و امیدواری‌های درباره افق اقتصادی جهان اکنون سرمایه گذاران بار دیگر از خرید فلز زرد بازگشته و درحال سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر هستند همین موضوع به کاهش بهای طلا در بازار جهانی منجر شد. 

بهای هر اونس طلا در بازار جهانی با ۰.۳۷ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۹۸ دلار رسید که پایین‌ترین میزان از ماه مارس به حساب می‌آید. پس از این کاهش، بهای پالادیوم، دیگر فلز گرانبها در بازار نیز با ۰.۹۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۲۱۸ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با سقوط ۱.۶۱ درصدی، ۹۰۰ دلار در هر اونس داد و ستد شد. بهای نقره نیز با ۰.۷۳ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۵۱ سنت در هر اونس رسید. 

تحلیلگران بازار فلزات گرانبها می‌گویند پس از انتشار گزارش‌ها درباره شرایط اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست ۲۰۲۳ و مشخص شدن رشد بیش‌تر از انتظار اقتصاد این کشور، تقاضا برای دارایی‌های امن همانند طلا کاهش یافت.

اکنون با داده‌های آماری قوی درباره اقتصاد آمریکا، انتظار می‌رود فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نرخ بهره را دستکم در همین میزان فعلی نگه دارد. گرچه هنوز افق کاهش نرخ تورم به ۲ درصد هنوز محقق نشده و در آینده نزدیک قابل تصور نیست، اما رشد مناسب اقتصادی می‌تواند نوید بخش بهبود شرایط بازار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۲
قیمت طلا در جهان رو به سقوط در ایران همیشه رو به صعود. چشم جناب کشتی آرا روشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۲
قیمت طلا در جهان رو به سقوط در ایران همیشه رو به صعود. چشم جناب کشتی آرا روشن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۷ ۰۹ تير ۱۴۰۲
سلام. قیمت جهانی کاهشی شده چرا ایران کاهشی نیست
بلعکس جهانی صعودی شود بازار ایران هم صعودی می شود
پشت پرده داستان چی چی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۹ تير ۱۴۰۲
خب چی بما میرسه؟
لااقل سکه رو بیارید 20میلیون کلی جوان باید مهریه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۲
قیمت جهانی را ول کنید! الان قیمت طلا در بازار ایران چه تغییری کرده! ؟ اگر بازار جهانی طلا یک دلار افزایش پیدا کند دربازار ایران سریع ولحظه ای تابلو طلا فروشان چند صد هزار تومان میکشد بالا اما امان از کاهش قیمت جهانی طلا که هیچ ریطی به بازار طلا فروشان ایران ندارد وهیچ کاهشی در تابلو آقایان صورت نمی‌گیرد اینجا استقلال و عدم وابستگی آقایان مشخص میشود!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمید
۰۰:۲۸ ۰۹ تير ۱۴۰۲
نمیدانم چرا فقط طلا دارد چرا قیمت مواد غذایی ، پوشاک ، غیره ریزش ندارد با ارزشمند ترین فلز دنیا ارزشش از چیپس هم کمتر شده مثل جان آدم پژو پارس چهارده ملیون بوده الان تازه ارزان شده چهارصد ملیون یک مشت خودرو وارداتی مجانی رایگان وارد کردن میلیاردی دارن قالب مردم میکنید متاسفم
آخرین اخبار