اولین دوره «خبرنگار قرآنی» در اصفهان برگزار می‌شود

اولین دوره آموزشی خبرنگار قرآنی به‌صورت حضوری و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان از ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان اولین دوره طرح «خبرنگار قرآنی» را با هدف گسترش آموزه‌ها و معارف قرآن در بستر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی برگزار می‌کند.

تعریف خبر، خبرنگار و رسانه، عناصر خبری، ارزش‌های خبری، تیتر و لید، سبک‌های خبرنویسی، قالب‌های خبری (گزارش، یادداشت و مصاحبه)، خبرنگاری در فضای مجازی، سوژه‌یابی و رسانه از نگاه قرآن، سرفصل‌ها و محور‌های مباحث این دوره را تشکیل می‌دهد.

شرکت‌کنندگان در دوره «خبرنگار قرآنی»، علاوه بر آشنایی با الفبای خبر و اصول اولیه تولید محتوای رسانه‌ای، با اصول مقدماتی خبرنگاری و خبرنویسی در فضای مجازی، انواع سبک‌های خبری، چگونگی انجام و تنظیم مصاحبه، سازمان‌ها و تشکل‌های قرآنی و شرح وظایف و قابلیت‌های آن‌ها و مفهوم رسانه در قرآن نیز آشنا می‌شوند.

دانشجویان، طلاب، فعالان قرآنی اعم از مدیران، مربیان، کارکنان و قرآن‌آموزان مؤسسات و خانه‌های قرآن و مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از جمله گروه‌هایی هستند که می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

این دوره آموزشی در قالب ۲۳ ساعت آموزش نظری و ۱۷ ساعت آموزش عملی ـ کارگاهی، به‌صورت حضوری، طی ۱۰ جلسه چهار ساعته، روز‌های دوشنبه هر هفته، از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این طرح، گواهی پایان دوره از جهاددانشگاهی دریافت می‌کنند و می‌توانند از فرصت اشتغال در خبرگزاری قرآنی ایکنا بهره‌مند شوند.

اولین دوره طرح «خبرنگار قرآنی» در اصفهان، از روز دوشنبه، ۱۲ تیرماه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره می‌توانند به نشانی https://jzip.ir/۴ A مراجعه کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۳۸۱۵۰۹۸۳ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.