درخشش دانش آموزان خراسان جنوبی در المپیادهای کشوری

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راهیابی ۱۰ دانش آموز استان به مرحله سوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان کشور خبر داد.

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آقایان مرتضی مرتضی نژاد، محمدرضا مهدی پور، مهدی اصغری، علیرضا براتی، سید متین جوادی مقدم، هومن عظیمی نیا، یونس فلاحت، امیرلعل و خانم‌ها فاطمه حسنی و نگار مهرجو با قبولی در مرحله دوم المپیاد‌های علمی کشور، به مرحله سوم و دوره تابستانی راه یافتند.

او درخشش دانش آموزان مستعد و باهوش استان در المپیاد‌های علمی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را مرهون تلاش‌های اولیای عزیز و کوشش پدرانه ومادارانه معلمان مؤمن، متعهد، انقلابی و ولایتمدار بهارستان علم و ادب دانست.

موسوی نژاد یادآور شد: این عزیزان دانش‌آموز دبیرستان‌های شهید بهشتی دوره دوم قاین، دبیرستان نمونه خیامی قاین و دبیرستان دخترانه فدک قاین بودند.

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به آغاز فعالیت شورای پروژه مهر خراسان جنوبی با تشکیل هشت کارگروه زیرمجموعه، اظهار کرد: پروژه مهر نماد فعالیت‌های اثربخش، در مسیر اجرای برنامه‌های تحول آفرین و تحصیل بدون دغدغه دانش آموزان برای مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت است.

رئیس شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ساماندهی مناسب نیروی انسانی، احصاء نیازمندی‌ها در تمامی زمینه‌ها و شاخص‌ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهر ماه را تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ریزی بنیاد‌های مستحکم استقلال فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: لازمه تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های فرایند تعلیم و تربیت داشتن حس تحول و تحول گرایی، روحیه انقلابی، تعاون، همدلی و جهادی است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، تصریح کرد: باید بر توزیع عادلانه امکانات، ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق، ساماندهی کلاس‌های زیر نرم، توجه ویژه به کلاس‌های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعات موظفی تمامی نیرو‌های شاغل نظارت شده تا در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.

به گفته موسوی نژاد، مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه‌های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی‌ها سرلوحه کار همه مدیران از صف تا ستاد قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.