امکان ارتباط کشور‌های آسیای مرکزی با عراق از بندر امیرآباد

معاون وزیر اقتصاد از تهیه بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری به عراق برای استفاده از ظرفیت‌های بندرامیرآباد خبر داد.

علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در جریان بازدید از بندر امیرآباد، عملکرد بندر امیرآباد را در حوزه سرمایه گذاری مناسب ارزیابی کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری‌ها در بندر نوپای امیرآباد که ماحصل تلاش متخصصان ایرانی می‌باشد کم نظیر است.

او یکی از مزیت‌های ویژه بندرامیرآباد را نسل سومی بودن آن برشمرد و هزار و ۶۰ هکتار اراضی پسکرانه با مزایای منطقه ویژه اقتصادی را فرصتی مناسب برای جذب بیشتر سرمایه گذاران، اعم از داخلی و خارجی عنوان کرد.

رییس کمیسیون مشترک ایران و عراق با بیان اینکه بندر امیرآباد بهترین نقطه اتصال بین کشور‌های حوزه آسیای مرکزی با کشور عراق است، از تهیه بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری به طرف عراقی با محوریت بندرامیرآباد در آینده نزدیک خبر داد که بر اساس آن دو سناریو تعریف شده که منجر به فعال شدن ظرفیت‌های راکد تولیدی و توسعه حمل و نقل ترانزیتی کشور و منطقه خواهد شد.

فکری، به وجود صنایع تولیدی در حوزه‌های مختلف در بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود پایش و بررسی چالش‌های پیش روی سرمایه گذاران و تسهیل و کمک همه جانبه به آن‌ها می‌تواند افق روشنی را در افزایش جذب سرمایه گذاران در بندرامیرآباد رقم بزند.

موسی پور مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد نیز گفت: بندر امیرآباد بعنوان اولین بندر نسل سوم کشور توانست اقدامات خوبی در زمینه سرمایه گذاری انجام دهد.

او افزود: ثبت رکورد‌های کم نظیر جذب سرمایه گذاری در سال‌های اخیر، مولفه‌ای مهم این بندر نزد سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که می‌خواهند از پتانسیل و موقعیت بندر به خوبی بهره برداری نمایند.

موسی پور با تاکید بر اینکه که بندر امیرآباد به عنوان پایلوت غلات در شمال کشور با وجود اسکله رو رو کامیونی و دسترسی به ریل سراسری از قابلیت حمل و نقل چند وجهی کاملی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد این بندر با وجود ظرفیت‌های لجستیکی و اراضی پسکرانه بی نظیر در شمال کشور، ضمن رونق ترانزیت کالا از مسیر کریدور شمال جنوب، بتواند از سرمایه گذاران جهت رشد تولید در کشور به بهترین شکل ممکن حمایت کند.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد توسعه عملیات کانتینر یخچالی با توجه به ماهیت محصولات کشاورزی مازندران را امری ضروری و یکی از برنامه‌های اصلی بندرامیرآباد در سال جاری اعلام کرد و گفت: روسیه مسیر مبادلات کالا را به سمت دریای خزر سوق داده که نمود آن را در افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد می‌توان مشاهده کرد.

او بر تقویت زنحیره لجستیک ترانزیت کالا در کشور با همکاری تمام دستگاه‌های متولی تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.