مشارکت مردم در صرفه جویی برق ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل شرکت توزیع برق گفت: از ابتدای اجرای طرح صرفه جویی در برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی شاهد افزایش ۲۰ درصدی مشارکت مردم بوده ایم.

محمدی گفت:  با توجه به  افزایش دمای هوا  در کشور  وزارت نیرو برنامه کنترل و مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار داده است که یکی از این برنامه ها مدیریت مصرف برق در بخش خانگی است که در این طرح باید هموطنان در راستای کاهش مصرف برق به ویژه در بخش خانگی برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

به گفته  مدیرکل  شرکت توزیع برق،  از ابتدای اجرای طرح مصرف برق و پاداش خانگی تاکنون ۲۰ درصد  از هموطنان در برخی از استان ها به ویژه استان خراسان رضوی مشارکت داشته اند، این درحالی است که در حوزه خانگی هم شاهد  افزایش ۷ درصد‌ی مصرف برق بوده ایم و  متاسفانه تعدادی از آحاد جامعه هم در این طرح مشارکت نداشته اند.

او می گوید: با توجه به نزدیک شدن به روزهای گرم  برای ایجاد پایداری مصرف برق در کشور  و استفاده تمامی مردم از برق باید مشارکت در این طرح افزایش یابد و از سوی دیگر در صورت که میزان مصرف برق هموطنان در روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر باشد، مشمول پاداش خانگی خواهند شد.

محمدی گفت: تاکنون در برخی از استان ها طرح هایی را برای کنترل مصرف برق در حوزه خانگی، کشاورزی و صنعت داشته ایم که امیدوار هستیم تمامی آنها به مرحله اجرا و بهره برداری برسد تا در  ساعات اوج بار مصرف برق شاهد قطعی نباشیم.

 

برچسب ها: مصرف برق ، توزیع برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار